Prima pagina

Dupa 30 de ani, omul Dacia nu mai este pe statele de plata Dacia

05.11.2004, 00:00 17

Constantin Stroe, omul a carui evolutie profesionala in ultimele trei decenii, de la inginer stagiar la director general, s-a confundat cu cea a producatorului roman de automobile Dacia Pitesti, nu mai este din aceasta luna salariat al Dacia.
"Ceea ce am facut pana acum cu Dacia vreau sa fac acum cu industria auto din Romania", a declarat pentru ZF Stroe, care din aceasta luna nu mai este angajatul Dacia. El isi va mentine inca pentru cativa ani functia de vice-presedinte al Consilului de Administratie al Dacia, un post fara puteri de decizie. Stroe este si presedinte al Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM), organizatie care are ca obiectiv dezvoltarea furnizorilor din Romania pentru cresterea gradului de integrare nationala la constructia de automobile Dacia si nu numai.
Stroe spune ca decizia de a pleca dintr-o functie executiva era luata inca de anul trecut, insa punerea acesteia in practica in acest an s-a datorat lansarii modelului Dacia Logan.
"Am asteptat mult timp modelul acesta, nu puteam sa ratez momentul lansarii. Misiunea mea de a ajuta compania sa depaseasca momentele grele s-a incheiat insa o data cu lansarea acestui model. Acum pot sa ma preocup si de alte lucruri", a mai spus Stroe.
Fostul director general al fabricii Dacia pana in 2002 si apoi vicepresedinte pe probleme de strategie spune ca noul sau obiectiv este dezvoltarea pe orizontala a industriei auto.
"Nu vreau sa dezvolt doar reteaua de furnzori pentru Dacia-Renault. Furnizorii locali au acum o oportunitate imensa - marii producatori de componente auto din strainatate sunt cu ochii pepiata romaneasca. Este o oportunitate pe care industria auto nu a mai avut-o niciodata pana acum si care nu trebuie ratata", a completat Stroe.
El spune ca in contextul in care furnizorii romani vor fi indeajuns de abili sa profite de conjuctura favorabila din prezent, afacerile companiilor din industria auto din Romania ar putea creste de patru ori pana la orizontul anului 2010.
"Ei trebuie sa invete sa respecte insa cerintele si termenele de livrare", a mai spus presedintele ACAROM.
Pana acum, investitiile straine atrase de productia de componente auto pe piata romaneasca depasesc jumatate de miliard de euro, valorile urmand a creste puternic la nivelul urmatorilor ani.
"Primul pas a fost reprezentat de investitiile in orasele din vestul tarii, motivul fiind strict legat de infrastructura si de apropierea dintre aceste orase si tarile din Vestul Europei", a spus Stroe. O data cu venirea Renault la Dacia, investitiile in domeniul producerii de componente auto au ajuns si in zona de sud a tarii, dar si in centru.
Lansarea modelului Logan, adica automobilul de 5.000 de euro a fost cel mai ambitios proiect anuntat de Renault in momentul intrarii ca actionar la producatorul roman Dacia. Modelul va permite trecerea Dacia pe profit in anul 2005, dupa ce an de an, de la venirea Renault ca actionar in septembrie 1999, producatorul roman a inregistrat pierderi. La orizontul anului 2010, modelul Logan va ajunge la vanzari de 700.000 de unitati, dintre care 200.000 de unitati vor fi produse la fabrica Dacia din Pitesti. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO