Prima pagina

Friesland se indreapta spre afaceri de 100 mil. euro

13.03.2006, 00:00 11

Grupul de firme Friesland Romania, cel mai mare producator de pe piata locala a produselor lactate, a inregistrat anul trecut o crestere de 25% a cifrei de afaceri, pana la 91 de milioane de euro, rata de aproape trei ori mai mare decat cea a pietei.

Estimata la 800 de milioane de euro, piata lactatelor este impartita de trei jucatori mari, Friesland, Danone, La Dorna, urmati de o serie de companii de talie medie precum Hochland, Albalact sau Covalact.

"Rezultatele de anul trecut se datoreaza dezvoltarii brandului Milli, care a trecut printr-un proces de rebranding, dar si cresterilor constante inregistrate de marcile Napolact si Dots", a declarat Gerbrant de Boer, directorul general Friesland Romania. Friesland mai produce si brandurile Oke si Completa (pudra de cafea). "Anul acesta vom trece pragul de 100 de milioane de euro", a mai spus de Boer.

Dupa ce a alocat peste 17 mil. euro pentru achizitia a patru fabrici de produse lactate din Transilvania si Banat, grupul olandez nu mai intentioneaza sa se extinda prin achizitii. "Prioritatiile grupului vizeaza consolidarea afacerii", a mai spus de Boer.

In acest sens, Friesland si-a dublat in acest an bugetele de investitii, alocand peste 6 mil. euro pentru dezvoltarea unor proiecte la fabricile din Baciu (judetul Cluj) si din Mures. De la intrarea pe piata romaneasca, grupul olandez a investit intre 2 si 3 mil. euro anual pentru retehnologizarea fabricilor. Friesland Romania face parte din grupul olandez Friesland Foods, care a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 4,4 miliarde de euro si un profit operational de 211 mil. euro, in crestere cu 12% fata de 2004. La nivel local, profitul celor trei companii din cadrul Friesland Romania a fost de circa 5 mil. euro in 2004.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO