Prima pagina

Grupul austriac epa a cumparat liderul pietei de outdoor

04.02.2005, 00:00 158



Din nou surpiza in outdoor. Euromedia, liderul pietei de profil, a fost cumparata de grupul austriac de publicitate epa, la numai doua luni dupa ce isi mai schimbase o data proprietarul. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica.



Epa a cumparat 85% din actiunile Euromedia de la firma romaneasca Plasty Prod din Constanta, care a ramas cu o participatie de 15%.



Plasty Prod a ajuns proprietar al Euromedia in luna decembrie, cand a cumparat compania de la fondul american de investitii Advent International. Valoarea tranzactiei, nefacuta publica de catre cele doua parti, a fost estimata la 17-18 milioane de dolari (13-14 milioane de euro)



Achizitia Euromedia de catre Plasty Prod a fost considerata o mare supriza atunci, din cel putin doua motive. In primul rand, Plasty Prod este o companie de productie de materiale publicitare, nu de outdoor. In al doilea rand, de achizitia Euromedia au fost interesate mai multe grupuri mari europene, printre care si epa.



Surse apropiate negocierilor spun ca epa nu a cumparat atunci Euromedia deoarece era in discutii avansate si pentru preluarea Beta Cons, un al jucator important din outdoor-ul romanesc. Cum preluarea Beta Cons nu a mai avut loc, epa s-a reorientat catre Euromedia.



"Plasty Prod a ales un partener strategic. Deocamdata nu sunt schimbari de strategie dar probabil vor aparea", spune Florin Tuca, director de vanzari al Euromedia.



O tranzactie asemanatoare a mai avut loc o data in outdoor-ul romanesc. In urma cu doi ani, fondul de investii Oresa Ventures a vandut Churchill Media, al treilea competitor, catre actionarii Efect Media (numarul patru sau cinci in piata). Ulterior, dupa doar cateva luni, acestia au vandut compania catre un alt om de afaceri roman.



Grupul austriac spune ca prin achizitionarea Euromedia divizia outdoor akzent a facut inca un pas important in extinderea sa in spatiul comercial, central si est european.



In urma acestei preluari conducerea Euromedia a fost incredintata lui George Muhscina acesta inlocuindu-l pe Adrian Draghici, care nu mai face parte din echipa. Conform Registrului Comertului, Sorin Muhscina detinea 32,5% din Plasty Prod.



"Schimbarea conducerii va induce o strategie antreprenoriala moderna si profesionista care se va orienta catre cerintele clientilor si se va adapta specificului si nevoilor autoritatilor locale" a mentionat epa.



Euromedia dispune de peste 10.000 de afisaje si a inregistrat in 2004 o cifra de afaceri de 10 milioane de euro (13 milioane de dolari).



Outdoor akzent este singura companie austriaca de publicitate prezenta intr-o proportie relevanta in Europa Centrala si de Est. Prin intrarea in Romania a grupului epa, piata va fi de acum influentata si optimizata in primul rand din punct de vedere al ofertei, dupa standarde de calitate occidentala.



Grupul austriac detine operatiuni in Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria, Croatia, Serbia, Macedonia, Bulgaria si Polonia si influenteaza piata de outdoor din tarile respective.



Grupul austriac spune ca si in Romania isi va aduce contributia la dezvoltarea si diversificarea pietei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO