Prima pagina

HTC: Designul telefoanelor mobile este mai important in Romania decat in Ungaria

HTC: Designul telefoanelor mobile este mai important in Romania decat in Ungaria

HTC Touch Diamond este un mobil compatibil GSM si HSDPA (3,5G; standard ce asigura o viteza de descarcare a datelor de pana la 7,2 Mbps), dispune de o interfata grafica cu meniuri 3D, camera digitala de 3,2 megapixeli si modul GPS incorporat. Ecranul LCD tactil are diagonala de 2,8 inchi (7,11 cm). Memoria interna este fixa, de 4 GB, si nu poate fi extinsa cu ajutorul cardurilor. Terminalul se mai poate conecta la internet prin intermediul conexiunii Wi-Fi. In reteaua Vodafone, pretul de pornire este de 349 de euro (abonament pe doi ani, TVA inclusa).

05.08.2008, 21:04 27

Touch Diamond, cel mai nou telefon mobil din portofoliul High Tech Computer (HTC), este cel mai bine vandut model al producatorului taiwanez pe piata locala, in mare parte datorita aspectului sau avangardist, sustin oficialii companiei.
"Diamond este cel mai bine vandut si cel mai raspandit terminal al nostru pe piata din Romania. Vanzarile au urcat spectaculos inca din prima parte a lunii iunie, atunci cand telefonul a fost lansat oficial", a precizat pentru ZF Tomasz Lesniak, directorul HTC pentru Europa de Est.
El nu a oferit o cifra exacta a numarului de unitati comercializate, dar a lasat de inteles ca Diamond a depasit in vanzari celelalte terminale HTC disponibile pe piata locala inca de anul trecut.
Terminalul se gaseste si in oferta Vodafone Romania, subsidiara locala a celui mai mare operator de telefonie mobila din lume. "Clientii nosti au apreciat foarte mult modelul HTC Touch Diamond (...). Vanzarile au depasit toate estimarile noastre, iar Diamond a fost cel mai bine vandut telefon din portofoliul nostru, pe segmentul sau, in ultima luna", a declarat pentru ZF Liliana Solomon, directorul executiv al Vodafone Romania.
Lesniak spune ca utilizatorii de pe piata locala sunt foarte interesati de produse noi cu functionalitati noi, dar subliniaza ca aspectul exterior al mobilelor vine pe primul loc, spre deosebire de Ungaria, spre exemplu, unde consumatorii sunt mult mai conservatori.
"Si in Cehia se poate observa un comportament diferit al utilizatorilor finali. Acestia se asteapta la un raport foarte echilibrat intre functionalitati si pret, iar design-ul cu siguranta nu este o prioritate", a precizat Lesniak.
"Din punct de vedere numeric, Romania este a doua piata din regiune, insa cel mai important aspect este faptul ca utilizatorii sunt dispusi sa plateasca mai mult, atat pentru design, cat si pentru functionalitati", a mai spus reprezentantul HTC, adaugand: "Diamond nu este produs foarte ieftin".
Acest lucru se datoreaza prezentei puternice a operatorilor locali Orange, Vodafone, sustine el, dar si Cosmote, care urca rapid. Pe de alta parte, Cehia, care este piata mai mica decat Romania, are o acoperire 3G limitata, ceea ce in-seamna ca utilizatorii nu pot utiliza la maximum tehnologiile integrate in mobile.
HTC s-a lansat pe piata locala in luna mai a acestui an. Activitatea din Romania va fi coordonata de centrul regional din Varsovia, dar compania va avea un reprezentant pe piata locala. Distributia este realizata prin intermediul operatorilor mobili, dar si cu ajutorul distribuitorilor Omnisoft, Mobile Distributor si TCCM. Pe partea de service, HTC colaboreaza cu Cirma Electronics.
Firma taiwaneza tinteste o cota de 5% pe piata locala de terminale smartphone, intentionand sa ajunga in termen de trei ani in topul primilor producatori de profil din Romania.
Fondata in 1997, HTC numara 6.000 de angajati, iar in 2007 compania a inregistrat venituri de 3,7 miliarde de dolari (2,39 miliarde de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO