Prima pagina

In afacerea Coca-Cola-Dorna s-a deschis plicul: 39 mil. euro

16.05.2003, 00:00 68

Coca-Cola a cumparat apele minerale Dorna pentru 39 milioane de euro, valoarea tranzactiei fiind mult mai mare decat sumele vehiculate pe piata.
Valoarea tranzactiei a fost facuta publica dupa un an din momentul in care cele doua parti au batut palma.
Coca-Cola a preluat toate brandurile si produsele Dorna Apemin SA, respectiv White Spring, Poiana Negri si Dorna Ape Minerale.
Dorna este unul din primii jucatori pe piata apelor minerale, cu o cota de piata de 13%.
Afacerea Dorna a fost realizata de Jean Valvis, un intreprinzator elvetian. Acesta, impreuna cu un prieten bancher si cu fondul de invstitii Societe Generale Romanian Fund, a creat marca Dorna, care include ape minerale si produse lactate.
"Stiam ca va merge bine, si cred ca va merge si mai bine. Eu am creat Dorna, nu l-am mostenit, l-am selectionat ca izvor pentru ca stiam ca este extraordinar. Daca l-am vandut, a fost pentru ca am vandut o parte din trecutul meu pentru a investi in viitor," a declarat Jean Valvis pentru ZF.
Apele minerale Dorna au inceput sa-si faca simtita prezenta in cadrul vanzarilor Coca-Cola.
Coca-Cola Hellenic Bottling Company (CCHBC), imbuteliatorul Coca-Cola, a anuntat astfel ca pe primul trimestru al anului, apele Dorna au reprezentat, impreuna cu Valser din Elvetia, achizitionate tot anul trecut, 2% in volumul vanzarilor companiei CCHBC.
De asemenea, vanzarile Dorna impreuna cu lansarile de produse noi au dus la o crestere cu doua cifre a volumului vanzarilor companiei in Romania.
Achizitia apelor minerale Dorna a fost realizata de CCHBC impreuna cu The Coca-Cola Company (TCCC), din suma totala CCHBC achitand 19,5 milioane de euro.
Cu banii rezultati din tranzactia cu Coca-Cola, Valvis se concentreaza asupra afacerilor cu lactate, marca dezvoltata fiind LaDorna.
Cordonul ombilical dintre el si brandul pe care l-a creat nu a fost insa rupt definitiv.
Valvis afirma ca, in prezent, ofera consultanta companiei Coca-Cola pe aceasta tema.
Desi au fost achizitionate in luna august a anului trecut, apele minerale Dorna nu s-au bucurat de nici un fel de promovare, pana de curand, si nu au fost prezentate ca apartinand Coca-Cola.
Recent, Coca-Cola a inceput promovarea brandului prin intermediul unei campanii de imagine.
Mugurel Radulescu, director de relatii publice al CCHBC Romania a declarat ca deocamdata compania este preocupata de integrarea Dorna in sistemul Coca-Cola.
"In luna decembrie a anului trecut, preluarea Dorna a fost incheiata, iar acum compania este preocupata de integrarea business-ului Dorna in sistemul Coca-Cola," a spus Radulescu.
Una din componentele care au fost modificate a avut loc la nivel de personal, astfel ca o parte din angajatii celor trei fabrici Dorna au ramas sa lucreze in continuare pentru Dorna Lactate, iar o parte au fost pastrati de catre Coca-Cola.
La nivel international, CCHBC a raportat, ieri, o scadere a vanzarilor cu 5%, adica la 800,6 milioane de euro, pe primul trimestru al anului fata de aceeasi perioada din 2001.
Pierderile inregistrate in aceasta perioada au fost de 26,3 milioane de dolari, cu 32% mai mici fata de trimestrul intai al anului trecut. claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO