Prima pagina

Kaufland cumpara 20 de terenuri pentru supermarketuri

21.01.2004, 00:00 31

Piata romaneasca de retail a intrat de cativa ani in interesul marilor jucatori din domeniu. Pe masura ce sunt anuntate rezultatele foarte bune obtinute de cei care au avut curajul sa deschida magazine, interesul pentru banii de cheltuiala ai romanilor creste.
Ultimul "strain" care va deschide anul acesta magazine in Romania este grupul Schwarz, care a cumparat deja, potrivit unor informatii din presa straina, 20 de terenuri pentru a deschide magazine in Romania.
Nu va fi vorba insa de ambele marci de magazine pe care grupul german la opereaza Lidl (magazine de tip discounter de suprafete mici) si Kaufland (hypermarketuri) ci doar de ultimul, informeaza varianta electronica a publicatiei germane Lebensmittel Zeitung.
Contactati de Ziarul Financiar, reprezentantii Kaufland Romania nu au dorit sa comenteze informatiile.
Primele magazine Kaufland ar putea aparea insa pe piata romaneasca in toamna acestui an, constructia primelor doua magazine urmand sa inceapa in primavara, in Timisoara, potrivit reprezentantilor primariei orasului de pe Bega.
Grupul britanic Tesco, care urmareste piata romaneasca de mai multi ani, a anuntat la randul sau, potrivit Financial Times, ca vrea sa isi continue expansiunea in Romania, dupa rezultatele incurajatoare pe care le-a obtinut in Europa Centrala.
Povestea companiilor internationale venite in Romania sa deschida magazine a inceput in anul 1996 cu grupul german Metro, care a deschis in Bucuresti primul sau magazin de tip cash & carry. Sapte ani mai tarziu, grupul german a ajuns la 19 magazine si o cifra de afaceri de peste 700 de milioane de euro, fiind din acest punct de vedere una dintre cele mai mari companii din Romania. Ulterior, Metro a adus in Romania si divizia sa de magazine de bricolaj a€“ Praktiker, care a ajuns anul trecut la o retea de 4 unitati.
Grupul german Rewe, un alt gigant in comertul european, a venit in Romania cu trei dintre diviziile sale. Grupul opereaza astfel o retea de supermarketuri (Billa), una de magazine cash & carry (Selgros) si una de magazine de tip discount (XXL Mega Discount!).
Grupul francez Carrefour a venit la randul sau in Romania cu un format de magazin pe care l-a inventat in urma cu mai bine de 30 de ani, hypermarketul, ajungand la trei astfel de magazine in Bucuresti.
Au existat insa si cazuri in care intrarea pe piata a grupurilor internationale s-a facut nu srin deschiderea unor magazine noi, ci prin preluarea unora existente. Acesta este cazul grupului Delhaize Le Lion, care a cumparat in anul 2000 pachetul najoritar la reteaua de supermarketuri Mega Image. Intre timp reteaua a ajuns la un numar de 16 magazine in Bucuresti si provincie.
Grupul Schwarz este controlat de miliardarul Dieter Schwartz si detine aproximativ 4.800 de magazine in toata lumea. Vanzarile anuale ale grupului depasesc 20 de miliarde de euro.
Tesco este un grup britani de comert, insa are 2.300 de magazine in toata lumea, care realizeaza vanzari anuale de peste 30 miliarde de euro.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO