Prima pagina

La Dorna: "Cornuletul cu lapte" a dublat vanzarile

10.11.2003, 00:00 26

Distributia de lactate in scoli, in cadrul programului "Cornul si laptele" si lansarea de noi produse vor duce la dublarea vanzarilor grupului de lactate LaDorna in acest an.
Jean Valvis, presedintele grupului, spune ca LaDorna estimeaza o crestere a vanzarilor de la 11 milioane de dolari la 26 de milioane de dolari.
Grupul este unul din principalii jucatori de pe piata lactatelor din Romania.
Dupa lapte, branza topita si svaiter, LaDorna a introdus din acest an si untul in portofoliul sau, atat sub forma clasica, dar si bio.
LaDorna a fost una din primele companii romanesti care a intrat pe piata produselor biologice (bio).
Acestea sunt produse care provin din zone nepoluate, nu contin ingrasaminte chimice sau aditivi artificiali (E-uri), motiv pentru care si pretul este mai mare decat in cazul altor produse.
Aceasta piata este estimata la ceva mai mult de jumatate de milion de dolari in Romania, dar potentialul ei este mult mai mare. De asemenea, cei care au intrat pe acest segment s-au orientat mai mult catre pietele vestice, unul din motive fiind si pretul mai mare in cadrul acestui tip de produse.
"Cresterea acestui segment de piata va continua, cu trecerea timpului consumatorul va aloca din buget mai multi bani pentru hrana sanatoasa. Carpatii sunt deja bio, ceea ce reprezinta un viitor extraordinar pentru agricultura biologica, un potential care daca se valorifica cum trebuie poate transforma Romania in cea mai importanta regiune bio din Europa," a declarat Valvis. Deocamdata, ponderea produselor bio in cadrul v=nzarilor companiei este destul de mica.
"In Romania, potentialul este mult mai dinamic decat ne imaginam. In plus, Ministerul agriculturii a adoptat tot cadrul legal de acreditare a societatilor de control, astfel ca din acest punct  de vedere Romania este integrata in UE," a adugat el.
LaDorna a inceput exportul de produse "bio" in supermarketurile din Grecia.
"Am inceput afacerile cu ape minerale cand consumul era foarte scazut, la fel consumul de lapte este cu mult sub media europeana- aici este 6-8 litri pe cap de locuitor anual, in timp ce dincolo este 60-70 de litri, acelasi lucru se intampla si cu produsele bio," a spus Valvis.
Mai nou, omul de afaceri de origine elena si-a propus sa intre si in industria tehnologiei informatiilor.
In cadrul grupului, el a infiintat o companie noua, Carpathian System, care ofera servicii de planificarea resurselor- enterprise resource planning (ERP).
Aceasta afacere a pornit de la un produs creat pentru necesitatile companiei, pe care Valvis s-a gandit sa il si "exporte."
"Aceasta companie va transfera toata experienta noastra in domeniul bazelor de date integrate intr-un software aplicativ foarte benefic si util pentru cine doreste sa elaboreze datele de productie, distributie si cash flow simultan," a spus seful LaDorna.
Grupul LaDorna este format de Dorna Lactate si Dorna Branzeturi, Dorna SA, LaDorna Cheese, LaDorna Agri si Narcisa Production.
Recent, Valvis a achizitionat 20% din actiunile grupului de la fondul de investitii Societe Generale Romania Fund (SGRF), care a intrat in afacerea Dorna in 1998.
La sfarsitul anului trecut, Valvis, impreuna cu partenerul sau Hans Bertschmann au vandut divizia de ape minerale gigantului american Coca-Cola, intr-o tranzactie de 39 de milioane de euro.
In acest an, investitiile LaDorna se ridica undeva intre sase si opt milioane de dolari si sunt canalizate in diversificarea productiei, dezvoltarea fermelor din proprietatea agricultorilor si modernizarea la punctele de colectare a laptelui.
LaDornaCheese si LaDorna Agri au investit aproximativ patru milioane de dolari penmtru constructia a doua fabrici de branzeturi, jumatate din investitie fiind finantata din fonduri nerambursabile SAPARD.
Principalii sai competitori sunt Danone, Hochland, Friesland, Covalact ai ProdLacta.
claudia.covaci@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO