Prima pagina

Metro se apropie de 800 mil. euro vanzari pe piata romaneasca

23.01.2004, 00:00 20

Metro Cash & Carry, cea mai mare retea de comert din Romania si-a depasit anul trecut previziunile privind vanzarile. Daca pe parcursul anului oficialii Metro avansau o cifra de afaceri de 700 de milioane de euro, la sfarsitul anului, cand au tras linie, s-a constatat un "plus" de 60 de milioane de euro.


"Anul 2003 s-a incheiat cu o cifra de afaceri de 762 Milioane Euro, deci avem o depasire cu circa 8,8% a obiectivului propus" a declarat Delia Nica, director relatii publice la Metro Cash & Carry Romania Srl. Oficialul Metro nu a dorit sa faca vreun comentariu referitor la profitul inregistrat de companie in aceasta perioada.


In anul 2002, Metro Cash & Carry Romania a realizat o cifra de afaceri de peste 21.300 de miliarde lei (aproape 683 de milioane de euro la cursul mediu calculat de Banca Nationala a Romaniei) si un profit net de peste 95 miliarde lei (3 milioane euro). La sfarsitul anului 2002 Metr opera 15 magazine, iar in prezent reteaua a ajuns la 19 magazine dupa ce in toamna anului trecut au fost deschise patru magazine.


Expansiunea companiei, care este una dintre cele mai mare din Romania din punctul de vedere al cifrei de afaceri, vizeaza atingerea unui prag de 20 de magazine cash & carry in orasele mari si medii din Romania. Potrivit informatiilor din piata, exista posibilitatea ca dupa atingerea punctului final al expansiunii, compania sa opteze pentru deschiderea unor magazine pe un format mai mic, format dedicat oraselor mici, acolo unde nu se justifica un magazin care are intre 6.500 si 10.000 de metri patrati, cum este cazul actualelor magazine Metro.


"Intr-o prima faza a acestui an vom continua consolidarea pozitiei noastre pe piata, urmand ca in functie de evolutia economica si reactia competitorilor nostri sa decidem in ce masura ar fi oportuna continuarea expansiunii" a completat Nica.


Pentru acest an, cifra de afaceri a retelei este estimata de oficialul Metro la 800 de milioane de euro, mai ales ca se va investi foarte mult in pregatirea personalului, numarul angajatilor depasind in acest moment 5.100 de angajati.


"Anul acesta, vom continua "Proiectul Universitatilor" ce s-a dovedit a fi un proiect de succes, prin care Metro selectioneaza absolventi de Universitati (in general de profil economic) si ii pregateste in domeniul vanzarilor, avand posibilitatea de a-si crea o cariera de lunga durata in compania noastra. De altfel, directorii noilor magazine sunt promovati din randul angajatilor nostri si in plus avem si colegi care isi desfasoara activitatea in cadrul branch-urilor (filialelor - n. red) din strainatate" a mai spus Nica.


Metro a intrat pe piata locala in anul 1996, fiind de altfel prima retea internationala care a venit in Romania. Daca in primii ani ai activitatii compania deschidea unul sau doua magazine pe an, in ultimii ani compania si-a accentuat ritmul de dezvoltare, deschizand patru magazine in fiecare din ultimii trei ani.


Singurul concurent al grupului german pe segmentul cash & carry din Romania este Selgros Cash & Carry, care apartine altui grup german cu activitati in domeniul distributiei, Rewe. Acesta si-a facut intrarea pe piata romaneasca la mijlocul anului 2001, prin deschiderea primului sau magazin la Brasov. Grupul opereaza in prezent cinci magazine, din care trei in Bucuresti. Ritmul de dezvoltare al Selgros in Romania anuntat de oficialii companiei este de 2-3 magazine pe an.


De la sfarsitul anului 2002, grupul german Metro este prezent in Romania si cu divizia sa de bricolaj, Praktiker, care opereaza in prezent patru magazine in Bucuresti si provincie. Ritmul de expansiune anuntat de Praktiker este de 3 magazine pe an. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO