Eveniment

Milionarii in euro catre micii intreprinzatori: Urmati-va visul!

Milionarii in euro catre micii intreprinzatori: Urmati-va visul!

Barierele administrative si finantarea sunt principalele probleme cu care se confrunta micii intreprinzatori. Astfel regulile fiscale si sociale detin o pondere de 31% in procesul de creare si dezvoltare a unui business si doar 14% este reprezentat de accesul la finantare, au spus participantii la seminar. De asemenea a fost avansata ideea infiintarii unui one-store shop care sa faciliteze infiintarea unei firme in cel mult o saptamana.

18.10.2007, 20:48 33

"Am pornit cu 800 de dolari in 1993, bani imprumutati de la prieteni, dupa ce doua din afacerile pe care le-am dezvoltat si care au ajuns ca cifra de afaceri la 250.000 de dolari au esuat. Am avut nevoie de multa tenacitate, vointa de a reusi si mi-am asumat responsabilitatile in totalitate", a declarat Radu Timis, presedintele CrisTim, unul dintre modelele de succes ale businessului autohton.
Totul porneste de la o idee. Razvan Ciuculin, manager al companiei Baby Design, care ofera mobilier pentru camerele de copii si ruleaza afaceri de 600.000 de euro, este de parere ca ieea unei afaceri este cel mai important pas in demararea unui start-up.
"Trebuie sa te gandesti catre ce doresti sa te orientezi si care sunt produsele sau serviciile pe care le vei oferi pietei. Identificarea unei nise de piata si o vizita peste granita iti pot asigura succesul businessului. Planul de afaceri e ca o harta, iti poate indica unde vei fi peste cinci ani si care va fi traseul pe care il vei urma", spune Ciuculin.
In cadrul evenimentului a fost lansat anuarul ZF IMM - 100 de Afaceri de la Zero.
Pentru a dezvolta un business de la zero trebuie, antreprenorii au nevoie de sustinere. "Sustinerea afacerilor aflate la inceputul activitatii este necesara, deoarece start-upurile reprezinta semintele dezvoltarii marilor companii. Exista regiuni in Romania, precum Botosani sau Mehedinti, in care nu se pot dezvolta companii mari din cauza conditiilor, companiile mici si mijlocii reprezentand pilonul economic de sustinere in aceste zone", a precizat Dragos Rosca, CEO Gemisa Investment, fond de investitii orientat catre finantarea companiilor nou create sau aflate intr-un stadiu incipient de dezvoltare.
Una dintre cele mai importante teme de dezbatere din cadrul seminarului a fost cea legata de modul in care se realizeaza finantarea IMM-urilor. "Prestatorii de servicii se confrunta cu dificultati in domeniul finantarii. Am solicitat finantare, insa companiile care ofera servicii nu beneficiaza de fonduri de la Guvern, chiar daca businessul este profitabil. Bancile nu dau credite pentru ca nu avem cu ce garanta. Singura garantie pe care am primit-o a venit de la firme straine cu care vom incheia parteneriate", a declarat Eugen Saulea, director general la BIP Grup, firma de merchandising.
Marius Ghenea, presedinte al companiei de distributie IT Fit Distribution, care opereaza magazinele online de produse IT si electronice Pcfun.ro si Electrofun.ro, a declarat ca "cea mai interesanta sursa de finantare pentru un start-up antreprenorial in Romania in urmatorii ani il reprezinta finantarea tip 'business angel'. Exista un nucleu de 'ingeri-investitori' in formare in Romania, mare parte din ei antreprenori de success, care si-au materializat primele exit-uri si pot reinvesti o parte dintre sumele monetizate", a spus el.
Un "business angel" analizeaza o propunere de investitii in functie de experienta antreprenorului in domeniul in care se incadreaza proiectul de afaceri propus, de realizarile concrete pana in prezent ale acestuia in domeniul respectiv, de reputatia in afaceri si de asumarea neconditionata de catre antreprenori a unui risc alaturi de business-angel in proiectul respective, a mai precizat Ghenea.
Principalele obstacole in dezvoltarea afacerilor in Romania sunt barierele administrative. "Regulile fiscale si sociale detin o pondere de 31% in procesul de creare si dezvoltare a unui business si doar 14% este reprezentat de accesul la finantare. Se vor crea centre one-store shop pentru a facilita infiintarea unei firme in cel mult o saptamana. IMM-urile sunt motorul economiei, contribuind in proportie de aproximativ 70% din PIB-ul Romaniei", a spus Josef Csaka, directorul directiei generale pentru IMM-uri. El a mai spus ca se vor crea centre one-store shop pentru a facilita infiintarea unei firme in cel mult o saptamana, fara a preciza care este deadline-ul acestui proiect. "IMM-urile reprezinta motorul economiei, contribuind in proportie de aproximativ 70% din PIB-ul Romaniei", a mai aspus el.
O alta sursa de finantare o reprezinta bancile.
Eximbank, intrata pe piata finantarii IMM-urilor anul trecut, are in vedere acordarea a 4.000 de credite pentru microintreprinderi, cu o dobanda de 5%, conform declaratiei lui Tudor Gabriel Bohalteanu, vicepresedinte al Eximbank.
"EximBank si-a largit sfera de activitate catre sectorul IMM-urilor anul trecut, sesizand potentialul de dezvoltare al intreprinderilor mici si mijlocii. Ne-am adaptat produsele astfel incat sa completam sursele de finantare de la celelalte banci comerciale. Pentru inceput, targetul nostru este de acordarea a 400 de credite lunar, in cele opt centre pe care le-am creat. Produsul pentru IMM-uri l-am dezvoltat de aproximativ un an, garantia pentru credite fiind de pana la 80%, iar dobanda de 5%", a spus Tudor Gabriel Bohalteanu, vicepresedinte al EximBank.
IMM-urile pot castiga din componenta online a propriilor afaceri, dupa cum a sustinut Razvan Muntean, director al portalului de imobiliare. Run Data Solutions, care a avut o cifra de afaceri de 350.000 de euro in 2006, din care 150.000 de euro obtinuti din publicitatea pe portal.
"Promovarea unei afaceri ar trebui facuta si in mediul online, la ora actuala in Romania existand peste 5 milioane de utilizatori de internet. Site-ul trebuie sa urmareasca scopul principal pentru care a fost creat. Pentru atingerea performantelor maximale, site-owner-ul trebuie sa aiba in vedere: structura, continutul actualizat si credibil, functionarea tehnica si cel mai important rol il are promovarea. Un site nepromovat este aproape inexistent", a declarat Razvan Muntean, director al Run Data Solutions, care detine portalul de imobiliare AgentiaImobiliara.ro.
Pentru a transforma site-ul intr-un centru de profit este imperios necesara existenta unei strategii coerente, la care sa se raporteze evolutia ulterioara a site-ului. Continutul poate fi cheia de acces spre sufletul utilizatorului, iar siteowner-ul trebuie sa-si impuna o politica riguroasa de pastrare a continutului actualizat si credibil, a mai adaugat Muntean.
Primul milion de euro se face dupa cinci ani de la demararea afacerii si un rol important il are stabilirea unor obiective precise ale businessului.
"Daca nu abandonezi, ti se va deschide mereu o usa. Pe parcursul dezvoltarii unei afaceri ai frici, temeri, tendinta de a renunta, dar nu trebuie sa abandonezi, ci sa fii perseverent. Daca ai incredere in afacerea ta, nimic nu este imposibil", a declarat Radu Timis, presedintele CrisTim.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO