Prima pagina

Nestle renunta la afacerea cu ape minerale din Romania

Nestle renunta la afacerea cu ape minerale din Romania
28.07.2004, 00:00 65



ExperienTA de zeci de ani in domeniu, management international, sustinere financiara externa puternica. Pare a fi reteta unui succes indubitabil, insa nu este intotdeauna asa. Un exemplu? Perrier Vittel, divizia de ape minerale a celui mai mare grup international din industria alimentara - Nestle, care isi recunoaste esecul pe piata romaneasca renuntand definitiv la o afacere care a demarat puternic in 1997 si s-a stins pe parcurs.



Este vorba de Perrier Vittel Romania, compania care a incercat sa cucereasca piata romaneasca a apelor minerale cu marca Ana Vie in perioada 1997 - 2000 si se afla acum aproape de momentul in care isi va vinde mai toate activele importante (fabrica, halele, etc.) catre compania romaneasca de distributie GabiOs & Papa Reale din Brasov.



Vanzarea este semnul renuntarii definitive a Perrier Vittel la productia pe piata romaneasca, la finalul a patru ani in care afacerea a fost tinuta ?in conservare?, dupa retragerea marcii Ana Vie de pe piata, in 2000.



?Suntem in curs de vanzare a fabricii de ape minerale Ana Vie de la Miercurea-Ciuc. Am decis sa nu mai continuam sa activam in acea afacere si in acea regiune?, a declarat pentru Ziarul Financiar Paul Nuber, directorul general Nestle Romania.



Gabriel Stan, directorul general si unul din principalii actionari ai GabiOs & Papa Reale, a confirmat procedurile de preluare a activelor Perrier Vittel Romania, dar nu a dorit sa ofere detalii despre planurile companiei vizavi de aceasta afacere.



?Deocamdata tranzactia nu este finalizata. Vom putea oferi mai multe detalii in septembrie?, a declarat Stan.



Nici Nuber, nici Stan, nu au dorit sa faca publica valoarea tranzactiei.



Conform unor informatii din piata, investitia initiala a Perrier Vittel pentru inceperea productiei la Jigodin, langa Miercurea-Ciuc, a fost de peste 10 milioane de dolari.



Informatii din piata afirma ca sursa de apa Ana Vie va ramane neexploatata intrucat compania GabiOs & Papa Reale, care a preluat facilitatile, nu va investi in imbutelierea de ape minerale ci in alte produse.



?Compania care a cumparat fabrica va investi intr-o activitate de productie acolo, iar angajatii Nestle se pot transfera la noua activitate?, spune Nuber. El a precizat ca Nestle ramane deschisa oportunitatilor de pe piata romaneasca a apelor minerale, fiind dispusa sa reinvesteasca in domeniu daca apar oportunitati.



Renuntarea la afacerile cu ape minerale are loc in contextul in care principalii competitori de pe piata romaneasca, Coca - Cola, Quadrant Beverages sau Borsec, au anuntat investitii semnificative in lansarea de marci noi sau cresterea capacitatilor de productie.



Perrier Vittel, divizia de ape minerale a Nestle, a intrat pe piata romaneasca in 1997, prin constructia unei fabrici de imbuteliere a apelor minerale la Jigodin.



Grupul a luat decizia de a construi o fabrica noua dupa ce a analizat mai multe companii romanesti in vederea preluarii, dar a decis ca, in acel moment, acestea nu puteau asigura o calitate a apei suficient de buna.



In momentul lansarii pe piata, Perrier Vittel a luat decizia de a nu folosit marcile proprii pentru a nu crea consumatorilor romani impresia ca trebuie sa cumpere ceva prea scump.



Astfel, grupul a creat o marca special pentru piata romaneasca - Ana Vie.



Problemele au aparut chiar in primul an de prezenta pe piata, cand compania, desi derula campanii de promovare pentru Ana Vie, avea probleme tehnice si de calitate la fabrica si nu putea pune produsul pe piata.
laurentiu.ispir@zf.ro ; georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO