Prima pagina

Primii 10 jucatori in distributie au ajuns la 2 mld. euro

Primii 10 jucatori in distributie au ajuns la 2 mld. euro

Click pentru imaginea intreaga

14.03.2008, 19:25 37

Cei mai mari 10 distribuitori de pe piata bunurilor de larg consum (FMCG) au ajuns anul trecut la afaceri cumulate de aproximativ doua miliarde de euro, raportand un ritm mediu de crestere a vanzarilor in lei de circa 20% fata de 2006.
O rata aproape identica de crestere in valoare, 19,5%, a fost estimata recent de compania de cercetare de piata MEMRB pentru intregul sector al bunurilor de larg consum.
Valoarea cumulata a vanzarilor celor mai mari 10 distribuitori de pe piata de profil ar putea egala cifra de afaceri realizata anul trecut de grupul german Metro in Romania, numarul unu in comertul FMCG, care opereaza 23 de magazine cash & cary si 14 hipermarketuri Real. Metro, care colaboreaza cu cateva mii de furnizori pentru aprovizionarea unitatilor sale, nu si-a anuntat inca rezultatele finaciare pe 2007, insa este de asteptat ca majorarea afacerilor sale sa fi depasit ritmul de crestere al retailului, pe fondul expansiunii Real.
Cei mai mari distribuitori de bunuri de larg consum sunt companii care au mizat pe parteneriate cu producatori puternici, care pot sustine penetrarea brandurilor lor pe piata prin bugete importante de marketing.
De exemplu, o mare parte a afacerilor primilor trei distribuitori ca marime din Romania, Interbrands, Top Brands Distribution si Astral Impex, este generata de parteneriatele incheiate inca din primii ani de activitate cu furnizori precum Procter & Gamble, British American Tobacco, Philipp Morris sau Kraft Foods. Niciunul dintre acesti producatori nu si-a publicat inca valoarea afacerilor derulate pe piata romaneasca in 2007.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO