Prima pagina

Proiect comun Bricostore si Media Galaxy 15 mil. euro

16.07.2004, 00:00 92



Grupul francez Bresson, care detine reteaua de magazine de bricolaj Bricostore si cel romanesc Altex, care opereaza reteaua de magazine electronice si electrocasnice Media Galaxy vor dezvolta impreuna un proiect comercial pe doua niveluri in apropiere de centrul comercial Carrefour Orhideea din Bucuresti, investitia implicata fiind estimata la 15 milioane euro.



"Grosul vanzarilor in magazinele Bricostore din Romania este realizat de la inceputul primaverii si pana la sfarsitul verii. In cazul magazinelor precum Media Galaxy, cea mai mare parte a vanzarilor este realizata in ultimele luni ale anului. Astfel pe timpul primaverii noi vom aduce clienti in plus pentru Media Galaxy, iar pe timp de iarna ei vor aduce clienti pentru noi", a explicat Philippe Bresson, directorul general al grupului Bricostore, conceptul integrat de pe urma ar trebui sa beneficieze cele doua magazine.



Oficialii celor doua companii spun ca Bricostore va avea o suprafata totala de 10.000 de metri patrati (din care 7.000 de metri patrati suprafata de vanzare), iar Media Galaxy 6.000 de metri patrati (din care 5.000 de metri patrati suprafata de vanzare). In mod corespunzator investitiile celor doua grupuri vor fi de 10 milioane euro (Bricostore) si 5 milioane euro (Media Galaxy).



Proiectul se afla in imediata apropiere a centrului comercial Orhideea, care cuprinde un hypermarket Carrefour si o galerie comerciala. Situat in interiorul orasului, in apropierea campusului studentesc Regie, centrul comercial Orhideea a permis atat hypermarketului Carrefour, cat si magazinelor din galeria comerciala sa realieze vanzari peste estimari in cele mai bine de noua luni de la inaugurare.



" Si noi contam la randul nostru intr-o oarecare masura pe studenti, care sunt foarte interesati de produsele din domeniul IT, dar si electronice sau telefonie mobila ", a precizat Dan Ostahie, presedintele grupului de firme Altex.



Lucrarile de constructie al proiectului comercial au inceput deja, oficialul Bricostore avansand ca data de deschidere toamna acestui an.



" Daca nu vom reusi sa il deschidem pana la inceputul lunii noiembrie, atunci vom amana deschiderea pentru luna februarie a anului urmator ", a completat Ostahie.



" Reteta " Bricostore-Media Galaxy ar putea fi utilizata, potrivit reprezentantilor celor doua companii, si in cazul unor viitoare proiecte.



Asocierea dintre o retea magazine de mobila si una de magazine de electronice si electrocasnice nu este o premiera pe piata romaneasca. Chiar daca nu este vorba de aceeasi suprafata, grupul Mobexpert si compania Interexpo, care opereaza reteaua Domo, desfasoara un parteneriat asemanator. Astfel, Mobexpert Pipera, Militari si Pantelimon, adica cele mai mari trei magazine pe care grupul detinut de omul de afaceri Dan Viorel Sucu le detine in Bucuresti, includ si cate un magazin de electrocasnice si electronice Domo.



Reteaua Bricostore cuprinde in acest moment doua magazine de bricolaj amplasate in apropierea hypermarketurilor Carrefour (din Militari) si Cora (din Pantelimon).



" Vrem sa urmam in continuare aceeasi strategie, adica vom deschide magazine in apropierea unor aglomerari comerciale de genul celor care se formeaza in jurul hypermarketurilor. Dupa deschiderea in aceasta toamna a magazinului din Orhideea, vom accelera ritmul de dezvoltare, urmand ca de anul viitor sa deschidem cate doua magazine pe an. Un magazin Bricostore costa in general 7-8 milioane de euro, insa in cazul proiectului din Orhideea, fiind mai complex, a fost vorba de 10 milioane euro", a precizat Bresson.



Primul dintre aceste magazine va fi situat in apropierea hypermarketului pe care grupul francez Carrefour il va deschide la iesirea din sud a orasului Brasov. Urmatorul oras pe lista francezilor de la Carrefour este Galati.



" Ramane de vazut daca vom ajunge cu un magazin si acolo. Ne intereseaza in principiu marile orase insa trebuie sa facem niste studii de piata vis-a-vis de puterea de cumparare din acea zona, de celelalte oportunitati pe care le vom avea si abia apoi vom lua o decizie in acest sens ", a completat Bresson.



El nu a precizat nivelul cifrei de afaceri realizata de Bricostore pe piata romaneasca. " Magazinele din Romania vand cam la acelasi nivel cu cele pe care le avem in Ungaria. Chiar daca puterea de cumparare este mai mica in Romania si concurenta este mai redusa ", a precizat Bresson.



La niveul anului 2002 (cand magazinul din Militari a fost operational doar in ultimele noua luni), cifra de afaceri a companiei Bricostore Romania a fost de aproape 16,4 milioane euro.



Printre concurentii Bricostore de pe piata locala figureaza reteaua de magazine de bricolaj Praktiker, detinuta de grupul german Metro, dar, intr-o oarecare masura, si jucatori locali, precum magazinele de mobila detinute de grupul de firme Mobexpert.



Oficialul Altex precizeaza la randul sau ca anul acesta, pe langa magazinul Media Galaxy din zona Orhideea va fi deschis un altul in complexul comercial Plaza Romania.



" Aceasta inseamna ca vom ajunge la patru magazine, avand in vedere cel pe care l-am deschis in luna februarie in Bucuresti Mall si cel de la Cluj, deschis saptamana trecuta ", a mai spus Ostahie.



Magazinul Media Galaxy din Bucuresti Mall are o suprafata totala de 3.000 de metri patrati, iar cel din Cluj de 2.000 de metri patrati. Grupul Altex cuprinde pe langa reteaua de magazine Media Galaxy si o retea de peste 120 de magazine Altex, compania de transport si logistica 8TIM si firma de distributie si vanzari en gros Italromtex. Anul trecut magazinele Altex au anuntat vanzari de 136 milioane de euro.



ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO