Prima pagina

Recrutari en-gros pentru hypermarketuri: 1.000 de oameni o data

31.05.2005, 19:50 26

Operatorul de hypermarketuri Cora a lansat o campanie masiva de recrutare de personal - peste 1.000 de persoane - pentru deschiderea din aceasta toamna a celui de-al doilea magazin al sau din Bucuresti, care va fi situat, la fel ca si primul, pe locul unei foste fabrici.

Operatiunea se inscrie in trendul trecerii dinspre industrie spre servicii a economiei, locurile de munca din marile "platforme" industriale fiind luate de locuri de munca pe "platformele" comerciale.

"Pentru Cora Lujerului (magazin ce urmeaza sa fie deschis in toamna acestui an - n.red.) urmarim sa angajam o echipa de 1.000 de oameni, ca si pentru Cora Granitul (primul magazin deschis in toamna anului 2003 - n. red.)", sustin reprezentantii Cora.

Ei spun ca au inceput sa anunte campania de recrutare in masa, iar raspunsul potentialilor angajati a fost foarte bun.

Campania derulata de Cora este a doua de anvergura pe care o deruleaza operatorul francez de hypermarketuri, dupa cea desfasurata inaintea deschiderii primului sau magazin in toamna anului 2003.

La momentul respectiv, campania de angajare a 900 de oameni s-a suprapus peste una similara derulata de Carrefour, care recrutase 600 de oameni pentru al doilea magazin al sau, deschis aproape in acelasi timp cu Cora Granitul.

Spre deosebire de situatia inregistrata la deschiderea primului hypermarket, francezii de la Cora au invatat deja lectia si au imbunatatit modul cum se face recrutarea. "Echipa de management Cora Lujerului este in marea majoritate constituita din manageri romani formati la Cora Granitul. Fiecare din managerii de departament isi va recruta si forma propria echipa", explica reprezentantii Cora.

In cazul posturilor ierarhice superioare, cum este cazul managerilor de raion, persoanele selectate sunt pregatite timp de mai multe luni in cadrul magazinului de la Granitul si chiar prin stadii in strainatate. Posturile considerate de "volum", cum este cazul celor de lucrator comercial sau operator la casele de marcat, sunt ocupate in general ultimele.

In aceste conditii, sutele de locuri de munca de la fabrica de materiale de constructii Granitul si fabrica de lapte Miorita sunt luate de sute de vanzatori, bucatari, cofetari, macelari, operatori la casele de marcat, receptioneri marfa sau agenti paza.

Retelele de magazine, fie generaliste sau specializate, cum este cazul celor de magazine electronice si electrocasnice sau bricolaj, se vor afla in urmatorii ani printre cei mai mari angajatori de pe piata romaneasca, spun analistii. Ritmul de expansiune al acestor retele este din ce in ce mai dinamic si tot mai multi jucatori internationali isi anunta intrarea.

Carrefour, spre exemplu, a trecut deja cu cele patru magazine ale sale din Bucuresti si Brasov de 2.000 de angajati. Cel mai mare angajator ramane insa grupul german Metro, care prin cele 21 de magazine cash & carry a trecut de 5.000-6.000 de angajati. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO