Prima pagina

Renault: dublare acum, scadere la anul

20.12.2005, 20:17 10

Renault Nissan Romania, al doilea importator auto ca marime de pe piata locala, si-a dublat in acest an vanzarile, pe fondul exploziei inregistrate de sistemele de finantare.

Compania va trece in acest an de pragul de 300 de milioane de euro, insa anticipeaza o reducere a nivelului incepand de anul viitor.

"Batalia comerciala dintre actorii pietei auto face ca profitabilitatea pe vehicul sa se micsoreze. Numai cei care vand mult pot compensa prin volum. Cred ca va veni o perioada dificila pentru toata lumea", sustine Nicolas Ianculescu, directorul general al companiei. El crede ca importurile necontrolate de vehicule de ocazie, care ar putea aparea dupa integrare risca sa perturbeze activitatea dealerilor de automobile noi, "iar Romania sa devina groapa de gunoi a pietelor vest-europene".

Astfel, dupa 24.000 de automobile Renault si 2.000 de automobile Nissan estimate a fi vandute in acest an, compania estimeaza pentru anul viitor vanzarea a 20.000 de Renault si 2.500 de Nissan.

La un pret mediu estimat de 11.000 de euro pentru un Renault si 17.500 de euro pentru un Nissan, valoarea masinilor vandute de importatorul Renault ar putea trece in acest an de 300 de milioane de euro, iar pentru anul viitor sa se reduca la 270 de milioane de euro. Pentru comparatie Renault Nissan Romania a realizat anul trecut, potrivit datelor Ministerului Finantelor, o cifra de afaceri de peste 162 de milioane de euro si un profit net de peste 7 milioane de euro, in conditiile in care au fost vandute peste 12.500 de Renault si 1.500 de Nissan.

Piata auto a inregistrat in acest an cea mai buna evolutie de dupa 1989, analistii anticipand un volum de 250.000-260.000 de vehicule noi vandute cu o valoare de aproximativ 2,5 miliarde de euro. Valoarea corespunde unei cresteri de aproximativ 40% fata de anul precedent si este cu mult superioara estimarilor avansate de principalii jucatori la inceputul anului, care anticipau un ritm de crestere al vanzarilor de aproximativ 10%.

Marcile care au inregistrat cele mai mari cresteri au fost in principal cele mai bine reprezentate in segmentul masinilor populare, precum Chevrolet, Renault sau Skoda.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO