Prima pagina

Restructurare dura: Romtelecom taie 20% din personal

Restructurare dura: Romtelecom taie 20% din personal

Click pentru imaginea intreaga

29.01.2008, 19:51 20

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, va concedia in acest an 20% din personal (2.500 de oameni), ca parte a celui mai dur program de reducere a costurilor initiat de companie in ultimii trei ani. Planul prevede si negocieri stranse cu furnizorii si aprobarea planurilor de investitii doar pentru aplicatii sau echipamente care pot aduce pe termen scurt reduceri ale costurilor.
Romtelecom ar putea incheia astfel anul cu mai putin de 10.000 de angajati, insa va avea si in aceste conditii un personal de doua ori mai mare decat cel al RCS&RDS si de circa trei ori mai mare decat cel al Orange sau Vodafone.
Romtelecom a cheltuit in primele noua luni ale anului trecut 166,5 mil. euro cu salariile, ceea ce inseamna ca pe intregul an costurile au depasit 220 mil. euro. O reducere a personalului cu 20% ar putea aduce astfel o diminuare a cheltuielilor cu peste 40 mil. euro.
Compania nu va lansa un program de retragere voluntara din companie, ci va efectua audituri de performanta si eficienta pe diverse linii de activitate, disponibilizarile urmand sa fie efectuate pe baza acestor analize. Compania va plati salarii compensatorii, in conformitate cu contractul colectiv de munca, au spus reprezentantii operatorului, care nu au putut preciza insa ce costuri va presupune acest program.
Ultima reducere drastica de personal a Romtelecom a avut loc in trimestrul 1 2005, cand operatorul a concediat 2.652 de oameni.
"Putem vorbi despre crestere si evolutie in 2007, dar trebuie sa ne concentram si mai mult pe calitate si eficienta pentru a face fata provocarilor pietei si competitiei care se dezvolta agresiv pe toate segmentele. In 2008 vom transforma modul in care ne desfasuram activitatea, ne vom orienta catre crestere profitabila si catre a fi lider de piata in privinta calitatii serviciilor", a declarat Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom.
Confruntata cu o concurenta dura pe piata, Romtelecom a reusit in ultima parte a anului trecut sa stopeze exodul abonatilor de pe telefonia fixa, insa aceste rezultate au fost obtinute pe seama majorarii costurilor de promovare si a reducerii tarifelor. Romtelecom a redus, spre exemplu, cu 50% tarifele la serviciile de acces la internet, insa aceste mutari au avut loc in contextul unei concurente ridicate, in care si ceilalti operatori au initiat strategii similare. Cresterea costurilor si pierderea de clienti pe telefonia fixa a determinat scaderea profitului Romtelecom cu circa 50% in primele noua luni ale anului trecut.
Seful Romtelecom declara intr-un interviu acordat anterior ZF ca planul de afaceri elaborat de companie prevede o scadere a profitului pe 2008, mutare prin care managementul spera sa pozitioneze compania pe o tendinta de crestere si pentru anii 2009 si 2010. "Romtelecom se asteapta ca aceste planuri sa-i asigure o consolidare a pozitiei de piata in 2008, in timp ce anii 2009 si 2010 vor aduce o crestere a profitabilitatii. Planurile strategice ale Romtelecom implica imbunatatirea proceselor interne, o oferta competitiva de servicii, pentru a creste baza de clienti si pentru a intensifica prezenta companiei pe segmentele de piata in crestere, concomitent cu un control riguros al costurilor", au precizat oficialii companiei.
Pentru 2008, Romtelecom vrea sa inregistreze cresteri pe toate liniile de business, respectiv televiziune prin satelit, internet, inclusiv telefonie fixa. Compania sustine ca va lansa in acest an si oferte comune cu operatorul de telefonie mobila Cosmote, detinut, de asemenea, de grupul elen OTE.
Romtelecom are trei milioane de clienti pe telefonia fixa, fiind urmat de RCS&RDS, cu un milion de clienti si UPC Romania, cu aproape 100.000 de clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO