Prima pagina

Romanii cumpara de 33 mld. euro pe an

Romanii cumpara de 33 mld. euro pe an
21.07.2006, 19:43 13

Piata de retail din Romania a ajuns in 2005 la 28,7 miliarde de euro, in crestere cu 33 de procente fata de 2004, cand piata era estimata la 21,5 miliarde de euro, arata un studiu realizat de compania de consultanta financiara si audit Deloitte.
Cel mai mare ritm de crestere din Romania a fost inregistrat in 2004, cand vanzarile s-au dublat de la 10,6 miliarde de euro la 28,7 miliarde de euro.
In 2006 se estimeaza ca piata de retail se va ridica in Romania la 33,5 miliarde de euro, mai mult cu 16 procente. In aceste conditii retailul va reprezenta 26% din PIB-ul Romaniei.
In Romania vanzarile la produse alimentare reprezinta 60 de procente din totalul pietei de vanzari, iar retailerii sunt in cea mai mare parte reprezentati de chioscuri si buticuri. In 2001 cota de piata a hypermarketurilor a fost de doar 5 procente, ajungand in 2004 la 18,8 procente.
Cresterea este unanima la nivelul Europei de Est, unde pietele cumulate din Cehia, Polonia, Ungaria, Slovacia, Romania si Bulgaria au atins, in 2005, 210 miliarde de euro.
Piata de retail din Romania este intrecuta la nivelul Europei Centrale si de Est doar de cea a Poloniei, care este de trei ori mai mare.
Vanzarile din Bulgaria vor avea in 2006 o valoare estimata de trei ori mai mica fata de cele din Romania, atingand doar 10,4 miliarde de euro. Cehia se apropie insa de piata de retail romaneasca, estimandu-se vanzari in valoare de 21,5 miliarde de euro.
Vanzarile din Romania au inregistrat cea mai mare crestere in volum din ultimii patru ani, pentru 2006 fiind estimata o crestere de 9,9 procente fata de 2005. Bulgaria si Cehia au avut si ele o crestere semnificativa a volumului de vanzari in ultimii ani, in 2006 cresterea fiind estimata la 8,7, respectiv 8 procente.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO