Prima pagina

Romtelecom: 30 mil. euro pentru concedierea a 2.500 de angajati

Romtelecom: 30 mil. euro pentru concedierea a 2.500 de angajati
30.05.2008, 22:04 13

Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, a inregistrat pierderi in T1 2008 dupa ce a inregistrat in avans cheltuieli de 30 mil. euro pentru disponibilizarea a 2.500 de salariati pana la sfarsitul acestui an. Astfel, Romtelecom va plati, in medie, cate 12.000 de euro fiecarui angajat care va fi disponibilizat, ca parte a celui mai dur program de reducere a costurilor desfasurat de operator in ultimii ani. Compania are in prezent 12.357 de angajati.
"Ne concentram atat asupra imbunatatirii proceselor interne si a eficientei intregii organizatii, cat si asupra cresterii bazei de clienti si a intaririi pozitiei noastre pe segmentele de piata in crestere", a declarat Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom.
Costurile de restructurare au influentat semnificativ cifrele financiare ale Romtelecom, care a afisat o pierdere operationala de 14 mil. euro in T1 2008, si au blocat in acelasi timp cresterea profitului net al grupului elen OTE - actionarul majoritar al operatorului, care a raportat un profit net de
141 mil. euro, egal cu cel anuntat cu un an in urma. Profitul OTE a fost penalizat cu alte 5 mil. euro si de fluctuatiile inregistrate pe piata valutara din Romania.
Romtelecom a inregistrat venituri de 219,2 mil. euro in primul trimestru, cu 1,3% sub nivelul din perioada similara a anului trecut, si pierderi operationale fata de profitul operational de 26,6 mil. euro din T1 2007. Pe langa costurile de restructurare, rezultatele Romtelecom au fost influentate si de costuri de 6 mil. euro cu investitii in schimbari de echipamente si tehnologii, dar si de scaderea numarului de abonati pe telefonia fixa si a veniturilor generate de telefoanele publice.
Reducerea cu 50% a tarifelor pentru serviciile internet, precum si eliminarea unor tarife pentru convorbirile in retelele de telefonie fixa, operate anul trecut, au afectat de asemenea rezultatele Romtelecom. Confruntata cu o scadere dramatica a numarului de clienti, Romtelecom a lansat anul trecut promotii agresive, pentru a face fata competitiei cu RCS&RDS si UPC si cu operatorii de telefonie mobila.
Compania a reusit astfel sa stabilizeze baza de clienti de telefonie fixa peste 3 milioane. In T1 2008, Romtelecom a mai pierdut 0,4% din clientii de telefonie fixa, dar si-a majorat cu peste 24% numarul de utilizatori de servicii de internet si televiziune prin satelit.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO