Romtelecom, cel mai mare operator de telefonie fixa de pe piata locala, a inregistrat pierderi in T1 2008 dupa ce a inregistrat in avans cheltuieli de 30 mil. euro pentru disponibilizarea a 2.500 de salariati pana la sfarsitul acestui an. Astfel, Romtelecom va plati, in medie, cate 12.000 de euro fiecarui angajat care va fi disponibilizat, ca parte a celui mai dur program de reducere a costurilor desfasurat de operator in ultimii ani. Compania are in prezent 12.357 de angajati.
"Ne concentram atat asupra imbunatatirii proceselor interne si a eficientei intregii organizatii, cat si asupra cresterii bazei de clienti si a intaririi pozitiei noastre pe segmentele de piata in crestere", a declarat Yorgos Ioannidis, CEO al Romtelecom.
Costurile de restructurare au influentat semnificativ cifrele financiare ale Romtelecom, care a afisat o pierdere operationala de 14 mil. euro in T1 2008, si au blocat in acelasi timp cresterea profitului net al grupului elen OTE - actionarul majoritar al operatorului, care a raportat un profit net de
141 mil. euro, egal cu cel anuntat cu un an in urma. Profitul OTE a fost penalizat cu alte 5 mil. euro si de fluctuatiile inregistrate pe piata valutara din Romania.
Romtelecom a inregistrat venituri de 219,2 mil. euro in primul trimestru, cu 1,3% sub nivelul din perioada similara a anului trecut, si pierderi operationale fata de profitul operational de 26,6 mil. euro din T1 2007. Pe langa costurile de restructurare, rezultatele Romtelecom au fost influentate si de costuri de 6 mil. euro cu investitii in schimbari de echipamente si tehnologii, dar si de scaderea numarului de abonati pe telefonia fixa si a veniturilor generate de telefoanele publice.
Reducerea cu 50% a tarifelor pentru serviciile internet, precum si eliminarea unor tarife pentru convorbirile in retelele de telefonie fixa, operate anul trecut, au afectat de asemenea rezultatele Romtelecom. Confruntata cu o scadere dramatica a numarului de clienti, Romtelecom a lansat anul trecut promotii agresive, pentru a face fata competitiei cu RCS&RDS si UPC si cu operatorii de telefonie mobila.
Compania a reusit astfel sa stabilizeze baza de clienti de telefonie fixa peste 3 milioane. In T1 2008, Romtelecom a mai pierdut 0,4% din clientii de telefonie fixa, dar si-a majorat cu peste 24% numarul de utilizatori de servicii de internet si televiziune prin satelit.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels