Prima pagina

Sandero: un nou pariu Dacia pentru Europa si segmentul de pret "sub 10.000 de euro"

Sandero: un nou pariu Dacia pentru Europa si segmentul de pret "sub 10.000 de euro"

In prima saptamana de la lasare, modelul a inregistrat 5.100 de comenzi

24.07.2008, 14:35 37

Sandero se incadreaza, din perspectiva pozitionarii si a echiparilor, in liniile generale "de buget" trasate de Renault pentru Dacia inca de la lansarea Logan sedan in 2004 si este produsul prin care Renault si Dacia trebuie sa acopere segmentul mic, care in ansamblul auto european ocupa o pondere importanta.
Plecand de la investitii totale de 147 de milioane de euro pentru demararea productiei la Mioveni, tinta a fost trasata clar: cel putin 13.000 de unitati vandute in 2008.
Cum din perspectiva designului, a echiparilor sau chiar cea dinamica Sandero nu exceleaza printr-o inovatie de ultima ora, principalul atu a ramas tot pretul, varianta cu echiparea de baza fiind disponibila de la 6.890 de euro cu TVA inclusa. Pentru motorizarea de 1,6 litri, 90 de cai-putere si echiparea Prestige suma urca la 9.850 de euro. Pentru 300 de euro mai putin insa, un consumator care nu are nevoie neaparata de un hatch-back si poate face o concesie in favoarea sedanului, poate achizitiona un Logan, insa cu motorizarea de 105 cai-putere. In plus, Logan sedan a beneficiat recent de o restilizare a caroseriei, ceea ce aduce un atu in favoarea sa.
Comparativ cu modelul Logan, de la care copiaza mai mult de 70% din repere, Sandero prezinta o linie de design mult mai fluida, cu rotunjirea liniilor si muchiilor ce dadeau impresia de "bloc" in cazul sedanului. Liniile exterioare au fost acum transferate si la noua versiune a Logan. In plus, blocurile optice aduc Sandero in pas cu nivelul de design utilizat la modelele hatchback ale constructorilor vest - europeni.
Si interiorul a evoluat, astfel ca materialele utilizate au acum un plus fata de cele cu care ne-am obisnuit deja, dar se situeaza inca la un nivel calitativ inferior comparativ cu alte modele hatch-back din segment. Plasticul ce imita aluminiul este acum prezent si in noul maner din portiera, nu doar in consola centrala, dar la atingere pare la fel de fragil. Calitatea materialelor de interior a fost mult disputata pe forumurile de specialitate si ale detinatorilor de Logan, iar in cazul Sandero, chiar si cu acest upgrade, discutiile vor continua.
Compromisul calitativ la care recurge un potential client pare echitabil avand in vedere ca pretul de achizitie al modelului, chiar si cu echiparea superioara, este mult sub cel al unor modele precum Peugeot 206, VW Polo sau Fiat Grande Punto, cu echiparea standard.
Motorizarile disponibile pentru moment sunt de 1,4 litri si 1,6 litri benzina, iar producatorul a anuntat ca cele diesel si cea pe benzina de 105 cai-putere vor putea fi comandate de anul viitor. La test, motorizarea de 1,6 litri benzina si 90 de cai-putere a prestat normal si a confirmat cifrele privind consumul, un element important pe lista criteriilor de achizitie. Antifonarea a lasat insa de dorit, nivelul de zgomot devenind suparator dupa 3.000 de rotatii/minut, indiferent de treapta si de regimul de rulare.
Trebuie amintit si cuplul de 128 Nm, specific mai degraba motoarelor concurente de 1,4 litri, aferent celor 90 de cai-putere. Am spus ca Sandero nu exceleaza la capitolul performante dinamice, astfel ca cei ce doresc un automobil nervos de clasa mica va trebui fie sa se reorinteze spre alte marci, fie sa astepte varianta de 105 cai-putere sau pe cele diesel.
In cazul depasirilor sau al unor urcari pe distante mai lungi, pentru o manevra rapida va fi nevoie fie de o alonja suficienta, fie de retrogradarea chiar cu doua trepte pentru a putea sustine turatia si viteza. Explicatia intarzierii in reactii la depasiri, la fel ca si in cazul sedanului, este regasita in masa automobilului, care nu a scazut fata de versiunea in patru usi.
Sandero Laureate, la fel ca si Logan Laureate, cantareste 980 de kg. Fara aceasta intarziere nu ar fi fost posibil insa un consum de 8 litri in ciclul de parcurs mixt, pe un traseu de circa 800 de kilometri.
Amintind de forumurile dedicate Logan, unii carcotasi au mentionat consumul apropiat de cel al unor motorizari concurente, cu 100 de cai-putere, dar trebuie luat in considerare faptul ca tehnologia motorului dateaza deja de mai mult de 15 ani.
Schema de suspensie este aceeasi, astfel ca trecerea peste obstacolele de marime medie nu este resimtita foarte tare in habitaclu.
Directia a suferit o imbunatatire minora, aspectul fiind observat in urma unor decelerari rapide de la circa 100 la 0 km/h. In cursul franarii directia suferea usoare devieri.
Stabilitatea masinii se incadreaza in limitele clasei, chiar daca garda la sol este superioara modelelor concurente. In virajele abordate rapid, cu circa 80 de km/h, masina nu a supravirat, traiectoria fiind mentinuta cu mici corectii din volan, iar balansul a fost limitat, datorita suspensiilor relativ moi.
Cum Sandero imparte multe detalii cu Logan, a incercat sa copieze si avantajul spatiilor de depozitare. Pe langa spatiile din usi si suportii de pahare din consola centrala, Sandero are si un portbagaj cu o capacitate de 320 de litri, cu circa 25% mai mult decat competitia. Spatiul poate fi extins pana la 1.200 de litri prin rabatarea completa a banchetelor spate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO