Prima pagina

Seful Orange: Vom ajunge sa luam clienti noi doar de la competitie

Seful Orange: Vom ajunge sa luam clienti noi doar de la competitie
23.06.2008, 18:40 14

Serviciile de internet mobil vor fi cheia mentinerii unor rate de crestere ridicate a veniturilor in contextul scaderii continue a tarifelor pentru voce, in timp ce maturizarea pietei de telefonie mobila va obliga operatorii telecom sa-si caute clientii noi la companiile concurente, estimeaza Richard Moat, CEO al Orange Romania. El si-a prelungit recent cu inca doi ani mandatul de director executiv al Orange, companie ce a avut anul trecut venituri de peste 1,2 mld. euro, intrand in top 10 companii din Romania. Moat este din acest punct de vedere unul din cei mai importanti executivi de pe piata locala.
"Cred ca va fi o competitie si mai dura din cauza unei penetrari si mai ridicate a pietei de telefonie mobila, astfel incat focusul va fi pe mentinerea clientilor deja existenti si incercarea de a lua clienti de la alti operatori pentru ca posibilitatea de a atrage noi clienti va fi foarte scazuta", a spus Moat intr-un interviu pentru ZF.
"Piata se apropie de perioada de maturizare. Fata de anul 2006 cand penetrarea era putin peste 60%, acum aceasta este peste 100%".
Numarul de cartele sim active raportate de cei cinci operatori de telefonie mobila din Romania depasise inca de la finele anului trecut cifra de 23 de milioane, fiind astfel cu doua milioane mai mare decat numarul de cetateni ai Romaniei. Orange este liderul pietei, cu peste 10 milioane de clienti, urmat de Vodafone cu aproape 9 milioane de clienti si Cosmote cu peste 4 milioane de clienti. Pe piata mai activeaza RCS&RDS - cu peste 800.000 de clienti si Zapp cu circa 500.000 de abonati.
Richard Moat spune ca in aceste conditii de piata, calitatea serviciilor va fi esentiala in mentinerea clientilor in conditiile in care un serviciu sau un produs nou pot fi rapid copiate de concurenta.
"Diferentiatorul cheie, care este foarte greu de copiat, este nivelul serviciilor pe care il oferi. Deci trebuie sa ne concentram sa oferim cele mai bune servicii de retea, de relatii cu clientii si cea mai buna experienta posibila in magazine", afirma Moat.
Seful Orange crede ca in urmatorii doi ani una din ariile cheie de competitie dintre operatori, care poate decide liderul pietei, este cea a serviciilor de date. In T1 2008 circa 10% din veniturile Orange Romania (28 mil. euro) au fost generate de serviciile non-voce.
"Utilizarea serviciilor mobile de date se afla in crestere si va fi unul din segmentele cheie pe care trebuie sa ne concentram pentru a compensa preturile in scadere continua pentru traficul de voce. Cred ca piata va continua sa creasca, iar economia nu va incetini, va creste in continuare foarte rapid, asa cum s-a intamplat in primul trimestru al acestui an. Astfel, segmentul de business va creste substantial si vor exista cereri tot mai multe pentru servicii din ce in ce mai sofisticate, iar cel care va putea acoperi aceste cerinte va fi liderul de piata", considera seful Orange.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO