Prima pagina

Vodafone cumpara al treilea dealer Orange

27.03.2008, 18:06 24

Vodafone, al doilea operator de telefonie mobila de pe piata locala, a cumparat 66% din retailerul GSM Proton Tehnologies - unul dintre cei mai mari parteneri ai rivalului Orange Romania, care detine o retea de 73 de magazine, localizate in special in Moldova. Urmare a tranzactiei, Proton va inceta colaborarea inceputa acum zece ani cu Orange. "Magazinele Proton vor trece printr-un proces de rebranding in urmatoarele saptamani, dupa care vor comercializa produsele si serviciile Vodafone", a precizat pentru ZF Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania.
Proton, care estima pentru anul trecut afaceri de 50 mil. euro, era detinuta integral de Gabriel Sandu, 32 de ani, care a fondat compania in 1999. Proton era al treilea dealer Orange de pe piata locala, dupa retelele Fonomat si Euro-GSM.
In primele noua luni ale anului trecut, Proton facuse un profit net de 0,5 mil. euro, la afaceri de 31 mil. euro, conform datelor furnizate anterior ZF de Gabriel Sandu. Ulterior tranzactiei, Sandu detine 34% din Proton si va ramane pe "termen mediu" implicat in activitatea retailerului, de pe o pozitie de manager executiv, conform Vodafone. Cele doua parti nu au dorit sa ofere detalii despre valoarea tranzactiei. Avand in vedere achizitiile similare realizate pe piata, valoarea afacerii Vodafone - Proton ar putea fi de cateva milioane de euro.
Sandu a fost asistat in tranzactie de casa de avocatura Bulboaca si Asociatii SCA si de banca de investitii Raiffeisen Investment.
Vodafone se afla la a doua achizitie a unui retailer GSM care are operatiuni concentrate in special in Moldova, dupa ce anul trecut cumparase retailerul GSM Petrocom. Miza celor doua tranzactii este consolidarea prezentei Vodafone in nordul tarii, unde operatorul avea o retea mai putin dezvoltata decat cea a rivalilor. Arun Sarin, CEO Vodafone, mentiona anterior ca operatorul are o prezenta foarte puternica in sudul Romaniei si urmareste intarirea acesteia in nordul tarii.
In acelasi timp, prezenta in Moldova este una cheie in conditiile in care in regiune rata de penetrare a telefoniei mobile este mai mica decat Transilvania sau sudul tarii, oferindu-le operatorilor un potential mai ridicat de crestere.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO