Profesii

4.000 de euro, salariul fix al unui director de vanzari din pharma

4.000 de euro, salariul fix al unui director de vanzari din pharma

Click pentru imaginea intreaga

27.08.2007, 18:05 454

Salariul unui director de vanzari dintr-o banca sau o companie farmaceutica poate ajunge pana la 4.000 de euro, la acesta adaugandu-se comisionul care poate chiar sa dubleze salariul initial.
"In cazul directorilor de vanzari salariul poate varia intre 1.000 euro plus comision, plus alte beneficii intr-o companie mai mica, pana la 3.000 - 4.000 euro, la care se adauga comisionul, intr-o companie de produse farmaceutice sau intr-o banca", explica Andreea Lupan, business unit manager la compania de recrutare Barnett McCall General Recruitment.
Lupan mai precizeaza ca in cazul reprezentantilor de vanzari cele mai mari salarii sunt de 500 de euro in domeniul farmaceutic. Pe de alta parte, remuneratiile acestora pot ajunge pana la 800 de euro pentru pozitiile specifice de vanzari si pana la 600 de euro in alte domenii, potrivit reprezentantilor companiei de recrutare Lugera & Makler.
"Domeniile foarte concurentiale, cum ar fi domeniul farmaceutic sau bancar sunt domeniile in care companiile ofera cele mai bune salarii pentru a-i pastra pe cei mai buni directori de vanzari. Intr-o piata in care fiecare cunoaste pe fiecare, direct sau indirect, e preferabil sa iti pastrezi aproape o echipa loiala si dedicata care sa te ridice deasupra concurentei care este foarte aproape", explica Lupan.
Pe langa acestea, Iuliana Badea, sales manager la Lugera & Makler, estimeaza pentru acest an cresteri salariale de aproximativ 20% in cadrul departamentului de vanzari in special in cazul serviciilor.
Badea adauga totodata ca cele mai mari salarii pentru directorii de vanzari se regasesc in domenii precum cel al serviciilor si cel bancar, datorita numeroaselor cereri de astfel de servicii pe piata.
De asemenea, managerul Barnett McCall previzioneaza ca in domeniul FMCG vor creste salariile in domeniul vanzarilor, pentru ca in acest domeniu concurenta devine foarte puternica, iar angajatorii incearca sa stopeze pierderea candidatilor valorosi.
Exista domenii in care pachetele managerilor "occidentali" sunt mai mari decat cele din Romania. "Un state sales manager in industria farmaceutica din Australia, poate castiga 140.000 de dolari anual, in timp ce in Romania un venit de 60.000 de euro anual este considerat foarte mare", este de parere Ioana Predescu, director of human resources la DaimlerChrysler Automotive Romania.
In opinia lui Adrian Ciucasu, national sales manager la Cosmote Romania, una dintre cele mai importante atributii ale unui director de vanzari este conceperea si implementarea strategiei de vanzari, care cuprinde si realizarea obiectivelor stabilite de catre echipa de vanzari din subordine, dar si participarea la deciziile importante care se iau la nivel de top management, cu impact asupra strategiei generale a companiei. In acest fel, departamentul de vanzari a ajuns sa aiba un rol de baza in activitatea oricarei companii.
"Nu cred ca o companie mai poate exista astazi pe piata, indiferent de domeniul in care lucreaza, fara sa aiba un departament de vanzari bine inchegat, cu obiective strategice stabilite. Departamentul de vanzari e responsabil ca produsul muncii tuturor colegilor din companie, a tuturor celorlalte departamente, sa aiba finalitate, sa ajunga acolo unde trebuie", este de parere Adrian Ciucasu, national sales manager la Cosmote Romania.
Managerul spune ca, daca ar fi sa compare structura unei companii cu anatomia corpului uman, ar spune ca vanzarile sunt bratele si picioarele. "Ele te duc mai departe, sau nu, ele fac legatura cu ceea ce se afla in exterior. Daca esti bine antrenat, poti sa intri in cursa cu cei mai buni atleti, daca nu, stai pe margine si te uiti la ceilalti, asteptand sa fii observat", completeaza Ciucasu.
Oamenii din vanzari sunt platiti de obicei pentru realizarea si depasirea tintelor stabilite de catre managementul companiei periodic, anual, semestrial sau lunar.
"De asemenea, ei pot fi recompensati pentru mentionerea anumitor clienti, pentru imbogatirea bazei de date cu clienti, pentru vanzarea anumitor produse mai putin vandabile. Rezultatele lor, de obicei, se cuantifica in bani adusi companiei, pe baza acestor venituri venind mai mult sau mai putin direct comisionul lor din vanzari, care reprezinta motivatia lor principala ca persoane de comercial", explica Lupan.
Ea precizeaza ca beneficiile care in cazul unor profesiuni mai statice sunt luate ca atare, in cazul persoanelor din vanzari sunt considerate unelte de lucru si trebuie sa indeplineasca standardele cat mai inalte pentru a le usura munca.
"O masina de calitate si fiabila, laptop cu conexiune permanenta la internet, telefon mobil cu minute incluse. Pe langa acestea, bineinteles diurnele de deplasare, decontarea transportului in interes personal si cu masina firmei, si bonusurile de performanta sau comisioanele sunt obisnuite", spune Lupan, care adauga ca in cazul directorilor de vanzari vorbim de bonusuri din profitul anual al firmei, de participarea la profit.
Totodata, in cazul oamenilor de vanzari, nici trainingurile nu sunt privite ca un beneficiu, ci o necesitate pe care din ce in ce mai multe companii serioase o adopta pentru a-si uniformiza si specializa forta de vanzari.
In opinia lui Ciucasu, cei mai experimentati directori de vanzari care pot fi gasiti astazi pe piata au un background de circa 15 ani si au avut sansa sa participe la crearea acestui domeniu in Romania, precum si la conceperea si implementarea primelor strategii cu adevarat profesioniste.
"Cei care au ajuns in pozitii de management in departamentele de vanzari sunt persoane tinere, aproximativ 35-40 de ani, media de varsta fiind mult mai scazuta decat in alte tari, si cu mult spirit antreprenorial, pentru ca practic a trebuit sa puna bazele acestui domeniu. De asemenea, o mare parte din acesti specialisti au participat si participa si in continuare la diverse cursuri pe diferite domenii si competente cu scopul de a-si imbunatati abilitatile manageriale si profesionale", explica Ciucas, care este national sales manager la Cosmote.
In alta ordine de idei, si recrutarea directorilor de vanzari este greu de facut, desi aparent nu pare sa fie o problema.
"Exista pe piata destul de multi oameni de vanzari, fiind o piata de consum, dar in realitate cei foarte buni sunt putini si a fi bun nu inseamna doar sa ridici vanzarile la cer, ci si a fi loial sau etic, lucruri care uneori nu sunt echivalente cu o pozitie in vanzari in Romania, inca", spune Lupan.
De asemenea, Badea de la Lugera & Makler adauga ca directorii de vanzari sunt recrutati in special prin metode precum head-hunting sau networking, de aceea recrutarea acestora poate sa fie mai dificila si sa dureze mai mult.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO