Profesii

5 reguli de aur pentru manageri: ce trebuie să faci şi ce trebuie să nu faci atunci când mergi la un târg de MBA

Autor: Adelina Mihai

10.10.2010, 23:15 61

Reprezentanţii companiei QuacquarelliSymonds (QS), specializată în educaţie şi studii în străinătate,care organizează anual la Bucureşti un târg de MBA-uri, au realizatun set de recomandări pentru managerii interesaţi de admiterea laun program de MBA.

1. Nu întreba ceea ce poţi găsi pe site-uluniversităţii
Atunci când participă la târguri de MBA, managerii ar trebui să fiefoarte atenţi la ceea ce-i întreabă pe reprezentanţii şcolilor deafaceri, pentru a evita întrebări de genul: "Care este taxa deşcolarizare?" sau "Ce acte îmi trebuie pentru înscriere laprogram?". "La târgurile de MBA, candidaţii au la dispoziţie doarcâteva minute de discuţie cu reprezentanţii şcolilor de afaceri,iar multe dintre răspunsurile la întrebările lor se pot găsi pesite-urile şcolilor sau în materialele informative. Ei ar trebui săiasă în evidenţă printr-un set de întrebări unice, care să-iimpresioneze pe directorii de admitere", este de părere ZoyaZaitseva, regional marketing director al QS, organizatorul târguluiinternaţional de MBA QS World MBA Tour.

2. Vino cu un CV bine redactat!
O înscriere prealabilă înainte de prezentarea la un târg de MBA nueste suficientă pentru ca potenţialul candidat să aibă şanse realede a fi trecut pe listele şcolilor participante. CV-ul trebuiecustomizat în funcţie de profilul progarmelor, de aceea estebine-venită o documentare detaliată înainte de participarea la unastfel de eveniment.

"Mulţi reprezentanţi ai şcolilor sunt acolo doar pentru a-şiface o primă impresie asupra posibililor candidaţi, aşa cămanagerii ar trebui să nu se aştepte să dea tuturor CV-ul, dar săfie pregătiţi să-l prezinte atunci când li se cere. Ei trebuie săaibă grijă ca CV-ul să fie însoţit de o fotografie, pentru că îşivor aminti mai uşor de candidaţi", mai spune Zaitseva.

3. Nu întreba din prima dacă testul GMAT este absolutnecesar
Majoritatea programelor de Executive MBA şi MBA solicită la dosarulde admitere o diplomă de absolvire a testului GMAT (GraduateManagement Admission Test), un test susţinut în limba engleză princare unele şcoli de afaceri îşi "filtrează" studenţii în funcţie decalificări şi care le măsoară abilităţile de comunicare, matematicesau de sinteză pe care managerii le-au dezvoltat în timpul şcoliisau la serviciu.

"Am absolvit testul GMAT în Republica Moldova, am condus timp deo săptămână până în Chişinău, în perioada de iarnă. Deşi eseurilepe care le-am redactat nu erau remarcabile - pentru că engleza meaera departe de a fi perfectă - cred că au reflectat o ambiţieputernică, echilibrată de dorinţa de a urma un program de MBA",susţine Adrian Grecu, absolvent al şcolii de afaceri spaniole IESEBusiness School, una dintre cele mai bune şcoli din lume.

Însă unele şcoli pot renunţa la această cerinţă în cazul în careconsideră că unul dintre candidaţi are calităţile necesare, daracest lucru rămâne de stabilit pe parcursul procesului de depunerea candidaturii.

4. Îmbracă-te corespunzător şi nu colecţionapliante!
Ţinuta de business e un must-have la târgurile de MBA, pentru că şipentru reprezentanţii şcolilor de afaceri prima impresie contează.În plus, candidaţii ar trebui să profite de faptul că auposibilitatea de a interacţiona cu reprezentanţii şcolii, ceea cenu pot face dacă intră pe site-urile universităţilor.

"Managerii nu ar trebui să-şi piardă vremea la târg trecând pela fiecare masă şi colectând broşuri şi pliante ale şcolilor. Înschimb, ar putea purta conversaţii cu absolvenţii şi reprezentanţiişcolilor prezente", adaugă Zaitseva.

5. Încearcă să participi la seminarii şiprezentări
În cadrul acestor evenimente vor fi ca speakeri absolvenţii şireprezentanţii şcolilor participante, iar unele prezentări vor fisusţinute de recruiterii din marile companii. Ediţia din acest an aQS World MBA Tour va avea loc pe data de 28 octombrie la Bucureşti.Printre cele mai cunoscute şcoli de afaceri care îşi vor prezentaoferta educaţională, precum şi aflate în rândul celor care oferă şiburse se numără Vienna University of Technology (Austria), INSEAD(Franţa), Vlerick Leuven Gent Management School (Belgia), IEBusiness School (Spania), IESE Business School (Spania), TASMACLondon School of Business (Marea Britanie) sau Hult InternationalBusiness School (SUA).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO