Profesii

90% dintre parintii copiilor inscrisi la MBA-ul Clever sunt manageri

03.10.2008, 15:35 70

"Sunt parinti care inteleg foarte bine importanta trainingurilor care vin in completarea educatiei din gradinite si scoli, care isi doresc ca si cei mici sa aiba un start bun in viata si sunt preocupati in mod special de dezvoltarea personala a copiilor", explica Violeta Lupu, training manager Clever Business Solutions, companie de training si consultanta care a lansat recent pe piata un program de formare numit "MBA-ul copiilor Clever", destinat copiilor cu varste cuprinse intre 6 si 13 ani.

De cele mai multe ori, meseria pe care doresc s-o imbratiseze copiii este cea a mamei sau a tatalui, si anume cea de manager sau, in unele cazuri, pilot de avioane.
Lupu povesteste cum parintii copiilor care participa la cursul de bune maniere vorbesc la fiecare reintalnire despre "lectiile" pe care le-au mai primit de la cei mici privind "eticheta" in societate.
Copiii observa ei insisi comportamentul parintilor in situatiile obisnuite de zi cu zi si ii atentioneaza sa procedeze corect, asa cum au invatat la training. "Mama, nu pune scobitorile pe masa! Am invatat la cursul de bune maniere ca nu este elegant" sau "Tata, nu ridica paharul de pe masa atunci cand ti se toarna apa in el, pentru ca, singurul pahar care se ridica de pe masa, este cel de sampanie!" sunt doar cateva dintre lectiile de "buna purtare" pe care copiii le dau parintilor.
Pe de alta parte, parintii vor sa le insulfle copiilor, inca de la varste fragede, sentimentul ca este mai important sa ia o decizie mai putin buna decat sa n-o ia deloc, sa aiba incredere in fortele proprii, in instinctele lor, sa-si dezvolte spiritul de creativitate, puterea si convingerea de a vorbi despre ei insisi, despre preocuparile si pasiunile lor si, nu in ultimul rand, sa analizeze si sa valorifice orice sansa li se ofera in viata, sa "simta" oportunitatile care se ivesc.
Totodata, este important de stiut ca abilitatile de lider, personalitatea si talentele copiilor se observa inca de la varste fragede. "Trainerii CleverBS urmaresc sa-i determine pe cei mici sa constientizeze calitatile pe care le au si sa le puna in evidenta, sa inteleaga propriul stil si stilul celorlalti pentru a relationa armonios si sa constientizeze resurse de multe ori nebanuite sau de care nu erau pe deplin constienti. Prin intermediul cursurilor pe care le organizam, noi identificam si punem in valoare aceste abilitati si la copiii care nu ies in fata, care sunt timizi si care nu au incredere in ei insisi", explica Lupu.
Mai mult decat atat, copiii sunt familiarizati cu notiuni de leadership.
"Le prezentam abilitatile pe care ar trebui sa le aiba un lider si le descoperim pe ale lor, ii determinam sa si le valorifice si sa le dezvolte in viitor. Un rol important in formarea personala a copiilor le revine de asemenea parintilor si cadrelor didactice care ar trebui sa ii educe in continuare in acelasi 'spirit MBA'", precizeaza Lupu.
Printre planurile de viitor ale celor de la CleverBS se numara si abordarea companiilor private, in special multinationale, pentru a stabili parteneriate privind oferirea acestor traininguri copiilor angajatilor, dar si colaborarea cu gradinitele si scolile private in vederea includerii cursurilor Clever cel putin in programa optionala anuala.
"Suntem deja in discutii cu mai multe companii multinationale care ofera, drept beneficii angajatilor, traininguri pentru copiii acestora, cu prilejul zilei de 1 Iunie, Paste sau alte sarbatori", explica Lupu.
Cele doua serii de copii pentru trainingul "MBA-ul copiiloR Clever" programate pentru octombrie, pentru grupele de varsta 6 - 9 ani, respectiv 10 - 13 ani sunt completate deja, dupa numai o luna de la lansare.
Prin urmare, numarul de locuri pentru aceasta toamna va fi suplimentat. De asemenea "MBA-ul copiilor Clever" va fi extins pentru grupa de varsta 14 - 18 ani, iar denumirea programului va fi "MBA-ul adolescentilor Clever".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO