Profesii

BPP Professional a lansat un training pentru intelegerea crizei financiare

10.10.2008, 17:04 22

Clientii companiei de training BPP Professional Education nu dau semne ca ar vrea sa scada volumul cursurilor pentru angajati din cauza crizei financiare, spun reprezentantii companiei.

"Fata de tarile Vestice, pe plan local procentul din cifra de afaceri pe care companiile il aloca, in medie, trainingului financiar este sub 1%. In strainatate, procentul pe care companiile il aloca trainingului in general se situeaza intre 3% si 5% din cifra de afaceri", explica Matilda Crossman, managing director al companiei de training BPP Professional Education, in Romania si Serbia, care adauga ca BPP a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri 1,2 mil. lire sterline (1,5 mil. euro). De asemenea, pentru anul acesta Crossman estimeaza o crestere de 30% a cifrei de afaceri. 
Recent, compania a hotarat sa ofere clientilor sai traininguri prin care acestia sa inteleaga criza financiara de la nivel global. Sunt cursuri introductive de prezentare a fenomenului, spre exemplu introducere in sistemul bancar, dar si cursuri de prezentare a instrumentelor financiare care expun businessul la un nivel de risc ridicat.
"Din perspectiva discutiilor pe care le-am avut cu clientii, acestia raman optimisti si continua sa faca training cu angajatii lor, cel putin in ceea ce priveste angajatii talentati. Pe de alta parte, clientii nostri din Marea Britanie sunt putin mai speriati pentru ca acolo criza se resimte mai puternic", explica Crossman, care spune ca businessul BPP ar fi puternic lovit in cazul in care clientii ar inceta sa mai investeasca in training. Pe de alta parte, in opinia sa, daca o companie face o sincopa si renunta la training, chiar si timp de un an, efectele acestui lucru s-ar vedea in rezultatele financiare. In medie BPP are 1.000 de cursanti pe an. Mai mult decat atat, 80% din persoanele de top din companiile romanesti, printre care CFO si chiar CEO, au calificari profesionale dobandite in cadrul BPP in cei zece ani de cand compania este pe piata. Un lucru care arata importanta acestui lucru este si faptul ca acum zece ani existau mult mai multi expati in companiile de pe plan local, iar in prezent balanta s-a inversat.
De la an la an, in medie, cererea de training a crescut cu aproximativ 25%, cea mai mare crestere inregistrandu-se insa intre 2007 si 2008. Mai mult decat atat, trainingurile livrate pentru domeniul bancar au crescut cu aproape 30% fata de anul trecut. De asemenea, printre industriile care au inceput sa investeasca din ce in ce mai mult in training se numara farma si IT. "Cele mai mari rate de crestere s-au inregistrat in banking. Bancile investeau si inainte in training, insa mergeau mai mult in strainatate. Chiar si bancile romanesti, care inainte apelau numai la Institutul Bancar Roman, acum fac training cu companii specializate. In prezent numarul cursantilor care lucreaza in banci este de 100 de persoane", explica Crossman, care adauga ca in cadrul BPP exista 1.100 de traineri la nivel global, iar cinci dintre acestia se afla in tara. Ei sunt si romani si straini, 25% din timpul alocat jobului petrecandu-l calatorind.
Cele trei divizii de training ale BPP sunt: divizia de banci si asigurari, divizia de management financiar si divizia de contabilitate si audit. Crossman, care a absolvit recent un program executive de sase luni dedicat managerilor generali in cadrul Harvard Business School, povesteste ca din cele 110 persoane de la cursuri, zece erau femei si numai doua romance, printre care si ea.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO