Profesii

Ce se va intampla cu cei 260.000 de agenti care au vandut pensii private

03.03.2008, 13:10 19

Companiile de pensii obligatorii vor incerca sa isi pastreze o buna parte a fortei de vanzari utilizate in campania de patru luni, in urma careia aproape patru milioane de salariati s-au inscris la fondurile de pensii private.
Allianz-Tiriac, compania de pe locul doi, spera sa foloseasca si in continuare 75% din forta de vanzare de la pensiile obligatorii, iar Generali, compania de pe locul 3, mizeaza pe 50% din agentii de marketing de la pensiile obligatorii.
Abilitatile dobandite si dovedite in timpul campaniei pentru pensii pot fi folosite de companiile de pensii si in viitor.
Majoritatea agentilor care s-au implicat in campania de pensii private aveau deja un job, iar una dintre variante ar fi ca acestia sa se intoarca la acesta. Pe de alta parte, principala motivatie pentru care au ales vanzarea de pensii a fost obtinerea de venituri suplimentare, iar cei care vor sa continue sa adauge bani la salariu se pot orienta spre alte zone.
"Agentii de pensii sunt deja in bazele de date ale asiguratorilor, iar acestia ii pot contacta petru campanii punctuale, cum sunt cele de incheiere de polite RCA", spune Madalina Motora, international accounts executive in cadrul Manpower Romania.
Deloc de neglijat sunt si bazele de date create de agenti pe perioada de derulare a campaniei de pensii, care se pot dovedi extrem de utile.
In acelasi timp, singurul mod in care agentii de pensii obligatorii se pot desparti de companiile pentru care au vandut este rezilierea contractului de mandat.
Companiile spun insa ca nu vor rezilia mandatele agentilor, sperand sa-i poata folosi fie tot pentru pensii, fie pentru asigurari de viata.
"Vom pastra circa 75% din agentii de marketing la pensiile obligatorii. Ei vor face vanzare la pensiile facultative (pilonul III) si la produse de asigurare de viata", spune Mioara Maruster, director de operatiuni la Allianz-Tiriac Pensii Private. Ce se va intampla cu cei care vor alege sa nu ramana cu asiguratorii?
"Cred ca restul agentilor vor avea aceleasi activitati pe care le-au desfasurat inainte sa devina agenti de marketing deoarece pentru multi dintre ei aceasta activitate a fost ceva suplimentar celei pe care o aveau in momentul inceperii vanzarii pe pilonul II", afirma ea.
In campania pensiilor obligatorii, Allianz-Tiriac a folosit peste 25.000 de agenti de marketing, adica aproape 10% din cei peste 260.000 de agenti care au activat pe aceasta piata.
"Probabil ca vor ramane 50% dintre agentii de la pensii obligatorii. Noi nu reziliem contractele, e un drept castigat prin training, licentiere si taxe", spune Ioan Vreme, CEO al Generali Fond de Pensii. El spune ca agentii ramasi vor vinde tot pensii obligatorii, dar pentru cei nou intrati in piata fortei de munca. Generali a folosit in campania pensiilor obligatorii aproape 12.500 de agenti de vanzare.
Nici Aviva nu renunta usor la agentii care au vandut pensii.
"Aviva isi propune sa retina aproximativ 2.000 de agenti (din totalul de 32.000 - n. red.), care sa devina activi si pe sectorul asigurarilor de viata, nu numai pe pilonul II si III. Restul agentilor pot ramane part-time in continuare", afirma Eugen Voicu, CEO al Aviva Pensii.
Una dintre cele mai probabile variante profesionale pentru agentii care vor decide insa sa rezilieze contractul de mandat pare sa fie orientarea spre domenii care implica vanzari directe.
"Spre exemplu, bancile care lanseaza carduri de credit isi formeaza echipe de vanzari si este foarte probabil sa contacteze fosti agenti de pensii private in acest sens, intrucat experienta lor se poate dovedi foarte utila", spune Motora, care subliniaza totusi ca in acest caz responsabilitatile unui "vanzator" sunt mai mari decat in cazul campaniei de pensii.
"Pentru pensii, fiecare agent a vandut cat a vrut si, in multe cazuri, dupa ce si-a epuizat cercul de cunostinte s-a oprit. In cazul bancilor, trebuie sa fii mai proactiv, intrucat intri intr-un sistem, ai un target stabilit, este mult mai competitiv", explica ea.
Spre exemplu, Provident Financial, divizia locala a companiei britanice de credite de consum International Personal Finance, a demarat la inceputul acestui an o campanie de recrutare care targeteaza agentii care au vandut pensii private. De ce s-a orientat catre acestia?
"Oferim imprumuturi de valoare mica la domiciliul clientilor prin intermediul unei retele de reprezentanti independenti. Pentru ca ei sunt imaginea noastra in fata clientilor, e important ca reprezentantii nostri sa fie de incredere si comunicativi. Evident, agentii de pensii private se incadreaza in profilul celor cu care ne dorim sa lucram", isi motiveaza decizia Simona David, director de comunicare al Provident Financial.
Campania de recrutare a agentilor de pensii private a demarat la inceputul acestui an, iar reprezentantii companiei spun ca este inca prea devreme pentru a evalua rezultatele demersului, dar precizeaza ca impactul initial este incurajator.
"Ne asteptam ca cel putin 10% dintre noii reprezentanti sa fie recrutati in acest fel", spune David, fara a preciza numarul angajarilor planificate pentru acest an.


Ce pastreaza fondurile de pensii

Allianz-Tiriac spera sa foloseasca in continuare 75% din forta de vanzare de la pensiile obligatorii.
Generali mizeaza pe 50% din agentii de marketing de la pensiile obligatorii.
Aviva isi propune sa retina aproximativ 2.000 de agenti din totalul de 32.000.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO