Un număr de doar 2.500 de manageri de pe piaÅ£a locală au dezÂvoltate competenÅ£ele de planificare strategică în România în timp ce în companiile din Polonia Ungaria sau Cehia există mii de manageri care au astfel de abilităţi bine conturate, este de părere Eusediu Margasoiu, consulÂtant în strategie ÅŸi marketing în cadrul companiei The Network.
"Lipsa competenÅ£elor de planiÂficare strategică este cauza fundaÂmentală a faptului că România nu gândeÅŸte un metru mai încolo. Sunt două locuri în care poÅ£i învăţa strategie în România: la un program de MBA sau în multinaÅ£ionalele care urmăresc îndeaproape acest proces. Sunt 4.000 de absolvenÅ£i de MBA în România ÅŸi probabil că jumătate dintre aceÅŸtia lucrează în străinătate, ceea ce înseamnă că doar 2.500 de manageri au competenÅ£e de planificare strategică. MulÅ£i manageri sunt într-o zonă de incompetenţă inconÅŸtientă - nu ÅŸtiu ce nu ÅŸtiu", spune Margasoiu.
Pentru realizarea acestui proiect - deÂnumit iPlan - The Network a conÂtractat un proiect cu finanÅ£are euroÂpeană din fondurile europene pentru reÂsurse umane în valoare de 1,5 mil. euro care are rolul de a dezvolta comÂpeÂtenÅ£ele de planificare strategică ÅŸi analiză ale managerilor din România. Proiectul iPlan ÅŸi-a propus să supună analizei un număr de 3.300 de maÂnaÂgeri, iar până în prezent 2.400 de maÂnageri înscriÅŸi au primit o analiză comÂpletă ÅŸi detaliată a profilului lor de manaÂger din punct de vedere al abordării strategice.
Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels