Profesii

Dana Popa, director de resurse umane al Snack Attack: Nu cred ca va trebui sa renuntam la oameni in urmatoarele sase luni

Dana Popa, director de resurse umane al Snack Attack: Nu cred ca va trebui sa renuntam la oameni in urmatoarele sase luni

Dana Popa, director de resurse umane al Snack Attack: N-am simtit deocamdata ca se apropie criza. Nu cred ca in sase luni sau un an va trebui sa renuntam la oameni. Oricine ne trimite un e-mail sau un CV sau aplica pe site-ul nostru poate sa vina la interviu pentru ca avem nevoie de oameni. Suntem inca axati pe nevoia de oameni.

14.11.2008, 18:58 349

Pana la sfarsitul anului, lantul de restaurante de tip fast-food Snack Attack va mai angaja aproximativ 35 de oameni, atat muncitori calificati, cat si necalificati pentru a lucra in productie in fabrica de paine pe care compania o va deschide la Balotesti in judetul Ilfov sub brandul Snack Bakeries.

"N-am simtit deocamdata ca se apropie criza. Nu cred ca in sase luni sau un an va trebui sa renuntam la oameni. Oricine ne trimite un e-mail sau un CV sau aplica pe site-ul nostru poate sa vina la interviu pentru ca avem nevoie de oameni. Suntem inca axati pe nevoia de oameni", explica Dana Popa, director de resurse umane al Snack Attack, lider pe piata locala a sandviciurilor.
Astfel, in cadrul fabricii de la Balotesti, painea va fi produsa in brutaria proprie, unde au fost investite in total in jur de cinci milioane de euro. Brutaria situata in localitatea Balotesti va fi completata si de un centru logistic.
Afacerea Snack Attack ar putea ajunge la 10 milioane de euro anul acesta, in comparatie cu o cifra de afaceri de putin peste 6 milioane de euro anul trecut si un profit net de 190.000 de euro, potrivit datelor publicate pe site-ul Ministerului de Finante.
Acum un an, compania a demarat proiectul "La tara", care isi propune sa recruteze candidati din mediul rural. Proiectul este deschis si inchis periodic, in functie de nevoile companiei si a fost demarat prin intermediul unui set de informatii si contacte de la angajati. Astfel, angajatii care faceau recomandarile primeau bonificatii in functie de timpul pe care urmau sa il petreaca cei recomandati in companie.
In prezent, proiectul la "La tara" are parte de mai multa promovare, precum si spijin de la serviciile sociale, primarii ori de la Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca (AJOFM) Ilfov.
Prin intermediul "La tara", in cea mai mare sectie de productie din companie, au fost angajati 30% dintre angajati.
Cei mai multi dintre cei recrutati vin de la 50 km de Bucuresti, de obicei din comuna Urziceni, si au transportul asigurat, pe langa salariul care este acelasi cu al angajatilor din Bucuresti.
"Am intampinat dificultati in angajarea persoanelor in productie, cum ar fi bucatari, brutar sau patiser sau operatori productie care lucreaza la asamblare sau la masinile de ambalare. Acest lucru s-a intamplat pentru ca nu mai exista oameni in Bucuresti care sa poata fi angajati", este de parere Popa, care a intrat in companie cand lucrau numai 125 de angajati. In prezent, numarul acestora a ajuns la 265 de persoane, iar pana la sfarsitul anului va atinge 300.
Astfel, in 2006, anul in care Popa a intrat ca director de resurse umane la Snack Attack, exista deja partea de administrare si salarizare in departamentul de HR, iar compania trebuia sa dezvolte o functie de resurse umane pentru ca angajatii sa fie mai motivati.
"Bugetul de training extern a avut de suferit pentru ca am avut prioritati in alte directii, in special in ceea ce priveste programele de induction care existau in companie, dar nu erau foarte bine dezvoltate", explica Popa, pre-cizand ca programele de integrare a angajatilor nou-veniti pot dura intre cateva zile si pana la doua saptamani in productie si maxim o luna in magazine.
Anul viitor insa, compania inten-tioneaza sa investeasca mai mult in training. In prezent, exista deja traininguri specifice pe anumite competente ce tin de comunicare, precum si traininguri cu managerii din companie. Mai mult decat atat, exista cel putin o sesiune de team building pe an cu angajatii.
Totodata, in companie exista si programe de training extern ce tin de customer care insa anul acesta nu s-au tinut pentru ca prioritatile companiei
s-au indreptat in zona investitiilor.
Pana de curand, unul dintre be-neficiile pe care le primeau angajatii era faptul ca aveau un numar de sandviciuri gratuit, compensat cu bonurile de masa.
"Am renuntat la a da gratuit sandviciuri angajatilor la solicitarea lor pentru ca au preferat sa isi poata cumpara sandviciuri mai ieftin si sa primeasca in schimb alte beneficii", explica Popa.
Aceasta povesteste ca discutiile cu angajatii au loc mai ales atunci cand acestia au probleme personale sau, uneori, cand au probleme cu colegii.
"Biroul meu nu are usi si sunt foarte usor de gasit. Alteori, mai merg eu prin fabrica sa vorbesc cu ei", povesteste Popa, mentionand ca exista intalniri lunare cu angajatii, dar si cu managerii de linie.
In luna septembrie a acestui an, fluctuatia de personal a fost de 5,3%, media estimata pe anul acesta fiind de 10%. Exista diferente intre fluctuatia din magazine si zona de productie. Astfel, in magazine aceasta variaza intre 10-15%, iar in productie valoarea sa este sub 8%.
"Angajatii din magazine pleaca pentru oportunitati mai bune de munca. Tinerii, studenti in anul I sau II, pleaca daca nu le oferim oportunitati de dezvoltare, lucru pe care nu-l putem oferi tuturor", explica Popa, care adauga insa ca, de fiecare data cand exista o pozitie libera, primii care afla despre ea sunt angajatii Snack Attack.
Pe langa faptul ca unii angajati aleg sa demisioneze, exista si situatii in care compania este nevoita sa renunte la oameni pentru ca acestia nu sunt eficienti. Din aceste motive, in ultimele trei luni au fost concediati 4-5 angajati.
"Pierdem angajati atunci cand acestia au oportunitati mai bune, atunci cand au posibilitatea sa plece in do-meniul studiat, in ceea ce priveste angajatii din magazine. Angajatii din productie pleaca pentru salarii mai mari. Cu unii reusim sa facem retentie, pe unii nu ni-i mai dorim din cauza absenteismului, pentru ca au probleme de comportament sau pur si simplu pentru ca sunt nepotriviti", precizeaza directorul de resurse umane.
In opinia lui Popa, este foarte important ca un director de resurse umane sa fie prezent la masa cu cei care conduc compania pentru a sti intotdeauna ce directie ia businessul.
"A face resurse umane intr-o com-panie care creste intr-un ritm foarte rapid, mai ales ca, in cazul nostru, in doi ani numarul de angajati s-a dublat, inseamna mai mult decat recrutare si selectie, inseamna si sa dezvolti functia de training si retentie a angajatilor", conchide aceasta.
Snack Attack, pe scurt:
  • Lider pe piata sandviciurilor in Romania
  • Capacitate de 25.000 de sandviciuri pe zi
  • 18 spatii proprii de vanzare in Bucuresti
  • Fluctuatie de personal de 10% in 2008
  • Cifra de afaceri estimata la 10 mil. euro anul acesta
  • 265 de angajati in prezent, 300 pana la sfarsitul anului
 
Cariera
 
  • 2006 - prezent: director de HR, Snack Attack
  • 2003 - 2006: director de HR, Top Birotica
  • 2000 - 2003: psiholog si manager de HR, Telezimex, Cluj-Napoca
  • 1998 - 2000: Consultant, Arcade Consulting
  • 1996: Facultatea de psihologie, specializarea psihologie industriala si organizationala, Universitatea Babes-Bolyai, Cluj-Napoca
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO