Profesii

De ce nu vorbesc companiile despre schimbarile de management

25.02.2008, 20:17 182

Cand vine vorba de schimbari de management, companiile intra in silenzio stampa, iar modificarile in structurile de management produc mici "cutremure" in organizatii. Angajatii trebuie sa se obisnuiasca cu noul manager, iar acesta, la randul sau, trebuie sa se acomodeze cu noua structura, cu noile responsabilitati, dar si cu oamenii pe care trebuie sa ii coordoneze. In general, este nevoie de minimum sase luni pentru ca un manager sa se adapteze noii functii, pentru a fi operational. Aceasta perioada poate fi mult mai lunga, in cazul organizatiilor mari, unde liniile de raportare sunt mai complicate, iar strategia de business a fiecarui departament trebuie integrata in strategia generala a companiei.
Cea mai mare provocare in momentul unei schimbari de management este pregatirea ei la nivel intern. "Foarte rar se comunica ante factum plecarea sau venirea unui manager. Cu toate acestea, este foarte important cum comunici si ce comunici in companie pentru a anula zvonistica", spune directorul de resurse umane al unei multinationale din piata. Pe de alta parte, exista tot felul de elemente care trebuie luate in calcul si care fac ca schimbarile de management sa fie tratate extrem de discret, pentru ca ele sunt doar arareori un semn bun. Fie ca este vorba despre concedieri sau despre demisii, imaginea care se contureaza nu este una pozitiva, intrucat aceste miscari se pot datora unor rezultate financiare sub asteptari, a unor neintelegeri intre echipele de conducere sau, pur si simplu, a unor nemultumiri ale managerilor legate de pachetele salariale sau in urma primirii unor alte oferte.
Chiar si atunci cand este vorba despre promovari in structurile internationale ale companiilor, este putin probabil ca o companie sa fie foarte generoasa cu informatiile.
"Este posibil ca promovarile sa nu fi fost facute publice in celelalte structuri ale companiei. Este foarte important de realizat ca fiecare om inlocuieste un alt om in organizatie", spune specialistul in HR, care nu a dorit sa comunice oficial aceasta pozitie.
Oricum ar fi, cea mai buna strategie este comunicarea la nivel intern. Cata vreme oamenii sunt pregatiti si li se comunica intr-o modalitate coerenta ce s-a intamplat si de ce, sansele ca lucrurile sa mearga bine sunt mult mai mari. Abia dupa aceea se face comunicarea externa. "Este bine sa ai o strategie interna si externa in astfel de situatii. In lipsa acestora, angajatii pot fi afectati, iar in companie se alimenteaza o stare negativa, de incertitudine si zvonistica."
Andrei Bica a fost numit recent head of finance & accounting al retelei Metro Cash & Carry Romania & Moldova, dupa ce Anisoara Ulceluse a decis sa paraseasca compania.
De asemenea, Frank Hammerle a fost numit in functia de director administrativ al companiei, dupa ce Andre Grewe a trecut pe pozitia de corporate compliance in cadrul Metro Cash & Carry International.
Tot in acest an a fost schimbata conducerea departamentului de marketing al Metro Cash & Carry, dupa ce Ligia Sorescu a fost promovata intr-un alt departament in cadrul companiei, Thierry Fraisse fiind noul director al retelei.
Reprezentantii Metro nu au dorit sa comenteze pe baza schimbarilor survenite in companie, motivand ca informatiile sunt "confidentiale si trebuie tratate ca atare".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO