Profesii

iPhone, Blackberry sau Android? Ce telefoane de serviciu ar trebui să oferiţi angajaţilor?

iPhone, Blackberry sau Android? Ce telefoane de serviciu ar trebui să oferiţi angajaţilor?

Autor: Adelina Mihai

09.04.2012, 00:05 4316

Angajaţii care lucrează în back office ar trebui să aibă Blackberry ca telefoane de serviciu, pentru a avea acces rapid la mail-uri, în timp ce salariaţii care iau contact cu clienţii ar trebui să aibă iPhone sau Android, pentru că le reflectă un anumit statut, de care lumea încă mai ţine cont în România - cel puţin aşa spun specialiştii în resurse umane.

Şi aşa se întâmplă şi în practică, de cele mai multe ori - brand managerii, angajaţii din vânzări sau consultanţii au, de regulă, câte un telefon de ultimă generaţie cu touch screen, în timp ce angajaţii din departamentele suport - resurse umane sau financiar - au telefoane cu design clasic, cu butoane, de tip Blackberry. Acordate în funcţie de nivelul de senioritate.

Diferenţele de preţ nu sunt foarte mari, iar majoritatea smartphone-urilor sunt accesibile din punct de vedere al preţurilor, însă în alegerea unui telefon pentru angajaţi criteriile esenţiale sunt aplicaţiile care pot fi instalate, opţiunile şi designul telefonului, precum şi necesităţile utilizatorului.

În unele cazuri, cum este exemplul unei companii din sectorul IT cu acţionariat local, angajaţii care lucrează direct cu clienţii şi furnizorii au posibilitatea de a-şi alege modelul de smartphone pe care îl pot folosi în interes de serviciu, însă tipurile de telefoane din care poate alege sunt diferenţiate şi în funcţie de nivelul ierarhic al angajatului: dacă managerul primeşte un iPhone 4S, un consultant primeşte un iPhone 3G.

Unele companii ţin cont şi de generaţia din care fac parte angajaţii. Spre exemplu, unii angajaţi din generaţia Y (născuţi după 1980), recunoscuţi pentru pasiunea pentru gadgeturi şi pentru faptul că petrec foarte mult timp pe Facebook de pe telefon, dau check in de pe iPhone chiar şi când ajung la serviciu. În schimb, angajaţii din generaţia X, care au vârste cuprinse între 40 şi 50 de ani, sunt mai conservatori, nu prea le plac touch screen-urile şi aleg, pe cât se poate, modelele tradiţionale de telefon.

Ce părere aveţi: ar trebui ca firmele să ofere iPhone, Blackberry sau telefoane cu sistem de operare Android angajaţilor în funcţie de generaţia din care fac parte? Până la ce nivel ierarhic ar trebui să se acorde telefoane de serviciu ?

Aşteptăm opiniile şi comentariile dvs. la adelina.mihai@zf.ro, pehttp://www.zf.ro/profesii/sau pe pagina de Facebook a ZF

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO