Profesii

Managerul, la jumatatea drumului dintre consultant si partener

Managerul, la jumatatea drumului dintre consultant si partener

Horatiu Cocheci, manager HR Services in cadrul PricewaterhouseCoopers

31.03.2008, 16:23 62

Consultantii sunt persoane foarte ocupate, daca se tine cont de varietatea situatiilor de lucru si a organizatiilor intalnite, diversitatea tipologiilor umane cu care trebuie sa se confrunte sau presiunea constanta a timpului.
Iar atunci cand lucrezi pentru unul dintre cei patru mari - PricewaterhouseCoopers, KPMG, Ernst & Young sau Deloitte - lucrurile devin si mai incarcate. "Un post de manager dintr-o companie de consultanta este cel mai adesea ocupat de o persoana care 'a crescut odata cu compania', sau de o persoana care a ajuns pe aceasta pozitie atrasa din industrie, dupa acumularea unei experiente de cativa ani acolo", spune Horatiu Cocheci, manager Human Resource Services in cadrul PricewaterhouseCoopers (PwC) Romania.
In consultanta, titulatura de manager difera atat ca acceptiune, cat si ca activitati de ceea ce se intelege in mod curent prin intermediul acestui termen. In consultanta, managerul se afla, ierarhic vorbind, undeva la jumatatea drumului dintre consultant si partener. Prin comparatie, in industrie notiunea de manager este cel mai adesea asociata varfului de lance carieristic.
"Punctual, eu fac parte dintr-un departament de consultanta in resurse umane de 10 oameni, condus de un director. Pozitia de manager pe care o ocup, fara a presupune conducerea departamentului din punct de vedere administrativ, presupune o expertiza tehnica si de gestionare a resurselor umane care permite un grad mare de libertate si 'miscare'. Altfel spus, de la acest nivel din ierarhie se asteapta nu doar livrarea unor proiecte vandute de altii, ci si atragerea de business nou", declara Cocheci. Totodata, managerul in resurse umane joaca si rolul unui vanzator care de cele mai multe ori ofera mult mai multe sfaturi tehnice decat primeste. Anumite sfaturi ale managerului ajung si in atentia clientilor, care ii ocupa acestuia o mare parte din timpul alocat unei zile obisnuite de lucru. "O portiune relativ egala este detinuta de recomandarile tehnice oferite colegilor implicati in proiecte, iar o a treia parte este cea a activitatilor administrative, variind de la cele de marketing pana la cele de raportari interne. In incercarea de a echilibra cele trei di-mensiuni ale jobului cu cele ale vietii personale, am incercat sa am programul unui om normal, care munceste, se informeaza, se distreaza", afirma Cocheci. Reprezentantul PwC considera insa ca cel mai important pilon al activitatii de consultanta este reprezentat de interactiunea cu clientii, in incercarea de a le oferi acestora solutiile oportune. Cocheci lucreaza in interiorul unui departament care dispune de un buget de peste un milion de euro. "Motoarele businessului au fost in mod evident atat cresterea naturala, organica, respectiv proiecte livrate pana acum, dar si potentialul uman adunat in aceeasi echipa. Cel mai important 'buget' pe care il administram este capitalul uman pe care il coordonam", conchide Cocheci.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO