Prioritatea noii conduceri a Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR) este refacerea imaginii şi credibilităţii instituţiei şi crearea unui dialog cu guvernul, pentru o mai bună implicare în mediul de afaceri, a declarat la ZF Live Mihai Daraban, noul preşedinte al Camerei de Comerţ, numit în funcţie la finalul săptămânii trecute.
„Mandatul meu este destul de clar: în primul rând refacerea imaginii şi credibilităţii instituţiei. Vrem să devenim un partener de dialog pentru decidentul politic în ceea ce priveşte deciziile economice. Mediul economic este lovit din două direcţii: problemele pe care le ştim, de fiscalitate şi lipsă de predictabilitate în domeniul fiscal, dar şi din sistemul energetic, cu tot ce înseamnă cheltuielile energetice ale unei societăţi, fie că vorbim de preţul gazului, de electricitate, de combustibilul de la maşină“, a spus Daraban.
Daraban a venit în Bucureşti după ce a condus Camera de Comerţ din Constanţa, poarta României la Marea Neagră, judeţul cu peste 26.000 de companii active şi afaceri de 7,3 mld. euro, al optulea după cifra de afaceri din România. La Constanţa, Daraban a fost şeful Camerei de Comerţ din judeţ venind din partea companiei Histria Shipmanagement (Gheorghe Bosînceanu).
„Ca număr de societăţi, spre exemplu, la Constanţa avem 610 membri ai Camerei de Comerţ, dar ei reprezintă cam 90% din PIB-ul judeţului. Ce se întâmplă la Constanţa se întâmplă în toate judeţele, jucătorii mari din piaţă sunt membri în Camera de Comerţ“.
Printre membrii Camerei din Constanţa se numără grupul Rompetrol, Şantierul Naval Constanţa, Argus sau Dobrogea Group, precum şi sucursale ale băncilor din România, potrivit datelor de pe site-ul Camerei.