Profesii

Oferta recruiterilor online in 2009: tarifele raman pe loc

25.01.2009, 15:52 130

"Nu vom majora tarifele pe care le percem companiilor care vor sa posteze oferte de angajare pe site-ul nostru in 2009, ci le vom pastra la nivelul din 2008", afirma Calin Fusu, CEO al Neogen, companie care detine site-ul de recrutare bestjobs.ro. Businessul Neogen a fost afectat anul trecut din cauza ca multi angajatori au ales sa inghete bugetele de resurse umane pe fondul crizei financiare. Compania a inregistrat o cifra de afaceri de 3 milioane de euro in 2008, cu 500.000 de euro sub estimarile lui Fusu. Pe bestjobs.ro, angajatorii care vor sa posteze un singur anunt, care ramane activ o luna, platesc intre 29 si 69 de euro, in functie de gradul de vizibilitate al anuntului pe site.
In schimb, angajatorii care doresc sa posteze mai multe oferte pe bestjobs.ro beneficiaza de reduceri de 35%. De exemplu, un angajator care posteaza 30 de joburi si doreste vizibilitate maxima in cadrul site-ului plateste circa 2.000 de euro, cu 35% mai putin fata de pretul standard, de peste 3.050 de euro.
Pe ejobs.ro, un alt jucator de pe piata de recrutare online, pentru un anunt simplu de angajare, companiile trebuie sa plateasca 59 de euro, in vreme ce pentru un anunt cu vizibilitate maxima si reactualizare saptamanala, tariful este de 199 de euro.
In cazul myjob.ro, site de recrutare detinut de grupul de firme NetBridge, discounturile pentru angajatori depasesc chiar si 50%.
"Oferim reduceri pentru pachete de anunturi de angajare sau servicii combinate, iar in cazul volumelor mari, acestea pot depasi 50%", spune Marian Francu, project manager al myjob.ro.
Francu mentioneaza ca site-ul va lansa o noua serie de oferte, atat pentru candidati, cat si pentru angajatori, fara a oferi mai multe detalii. In prezent, cel mai ieftin anunt din oferta myjob, Special Job, costa 79 de lei (18,3 euro), iar in cazul in care un angajator doreste sa posteze 30 de anunturi, plateste doar 29 de lei (4,4 euro), ceea ce inseamna un discount de 75%. In cazul in care angajatorul doreste promovarea jobului companiei pe prima pagina a site-ului timp de o luna, pentru a avea o vizibilitate foarte buna, trebuie sa scoata din buzunar 339 de lei (78,8 euro). Daca un angajator vrea sa beneficieze de expunere pe site pentru un an, pretul este de 2.369 de lei (550 de euro), in timp ce in varianta standard de expunere pentru un an ar fi costat 945 de euro.
Site-urile reprezinta una din principalele surse de recrutare pentru companii, in special in ceea ce priveste pozitii de specialisti si de entry-level.
"In intervalul 01- 20 ianuarie 2009 au fost postate pe site 6.033 de oferte de locuri de munca. Fata de aceeasi perioada a anului trecut inregistram o stagnare a numarului de joburi", potrivit reprezentantilor ejobs.ro. Pe de alta parte, pe myjob.ro, care ofera preturi mai scazute pentru angajatori decat ejobs.ro sau bestjob.ro, numarul de joburi din oferta se afla in usoara scadere.
"In acest debut de an, cred ca sunt cu 200-300 de oferte mai putin decat in aceeasi perioada a lui 2008", spune project managerul myjob.ro.
"Pot doar sa spun ca exista domenii in care numarul anunturilor publicate in ultima perioada a scazut masiv, peste 50% in imobiliare, banci, finante/contabilitate, constructii, industria auto. Pe de alta parte, in domenii precum vanzari, IT, inginerie sau in sectorul administrativ, se poate observa un echilibru intre numarul de joburi si cel al aplicantilor", afirma Laura Chilom, consultant la ejobs.ro
Scaderea volumului de recrutare in mediul online reprezinta unul dintre cei mai semnificativi indicatori pentru evolutia pietei de munca, in conditiile in care angajarile prin intermediul site-urilor de joburi surclaseaza recrutarea prin agentii specializate, anunturile in ziare sau targurile de joburi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO