Profesii

Organizatiile europene fac schimbari in conducerea departamentelor de HR

Organizatiile europene fac schimbari in conducerea departamentelor de HR

Click pentru imaginea intreaga

02.07.2007, 22:33 26

Multi dintre liderii din domeniul resurselor umane sunt relativ noi pe pozitiile pe care le ocupa in prezent, mai mult de doua treimi aflandu-se in jobul actual de mai putin de patru ani, arata un studiu realizat de compania de consultanta in resurse umane Mercer pe tema transformarii functiei de HR in Europa.
In acelasi timp, mai mult de o treime dintre cei intervievati detin pozitii de conducere in departamentele de resurse umane de mai putin de doi ani.
In timp ce multi dintre liderii din HR au o experienta semnificativa in functiile si rolurile ce nu tin de HR, majoritatea in servicii cu clientii, domeniul legal, finante, general management sau consultanta in HR, 61% dintre ei au petrecut mai mult de 10 ani lucrand pe diverse pozitii in domeniul resurselor umane.
Un procent de 57% dintre cei intervievati nu au niciun fel de experienta in productie, 56% nu au lucrat niciodata in domeniul sistemelor de informatii si 51% nu au avut nicio legatura cu domeniul legal.
Potrivit Mercer, datele sugereaza doua lucruri: primul este acela ca organizatiile fac schimbari in mod activ la conducerea departamentului de resurse umane, cautand lideri care pot indeplini noile cereri de astazi.
Si al doilea se refera la faptul ca, in timp ce experienta variata poate contribui la credibilitatea si succesul executivilor in resurse umane, durata de timp pe care au petrecut-o majoritatea liderilor HR in domeniul resurselor umane sugereaza ca vad aceasta profesie ca pe una adevarata si de aceea si-au construit o cariera pe acest plan. De asemenea, respondentii considera ca managementul talentelor si dezvoltarea leadershipului reprezinta principalele preocupari ale specialistilor in resurse umane, urmate indeaproape de excelenta in desfasurarea operatiunilor si managementul schimbarii.
Ca importanta, dezvoltarea strategiei capitalului uman s-a situat pe locul 5.
Managementul talentelor este un factor mai important ca niciodata pentru a avea o afacere de succes. Istoric vorbind, avantajul competitiv al companiilor a putut fi castigat prin accesul la capitalul financiar, la tehnologie, eficienta operationala sau bune cunostinte de marketing.
Astazi, avantajul competitiv al unei companii il reprezinta oamenii sai, arata cercetarea Mercer. Felul cum reuseste o organizatie sa atraga, sa retina, sa recompenseze, sa motiveze si sa-si dezvolte oamenii poate deveni o sursa eficienta a avantajului competitiv din cauza dificultatii ca metoda sa fie copiata cu exactitate.
Pe aceeasi linie, strategiile de dezvoltare a capitalului uman capata din ce in ce mai multa importanta pentru companii. 60% dintre respondentii studiului realizat in 2006 au declarat ca organizatiile lor au conectat strategiile de dezvoltare a capitalului uman la obiectivele pe termen lung.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO