Profesii

Pe scurt

13.09.2009, 16:03 21

WU Executive Academy da burse de 15.000 de euro pentru20 de manageri

Un numar de 20 de manageri care vor sa urmeze un program deExecutive MBA (EMBA) la WU Executive Academy, din cadrul ViennaUniversity of Economics and Business, pot aplica pentru o bursa invaloare de 15.000 de euro, costul total al programului fiind de35.000 de euro. Pot aplica pentru o bursa cei care au minimum cinciani de experienta profesionala, detin pozitii de middle sau topmanagement, sunt antreprenori sau vor sa isi deschida un business.Programul se axeaza pe partea practica a unei afaceri, punandaccent pe situatia economica actuala si pe o studii de caz. Deasemenea, printre profesorii care vor sustine cursurile se numaraprofesori de la universitati precum Harvard, Thunderbird sau Leeds.Candidatii selectati in urma primei etape vor sustine in lunanoiembrie o serie de interviuri, iar rezultatele vor fi comunicatein scurt timp dupa aceasta sesiune. Urmatorul program MBA al WUExecutive Academy va incepe in luna decembrie a acestui an si are odurata de 14 luni. Cursurile se desfasoara part-time, o data peluna, de joi pana duminica, in Bucuresti, dar sunt incluse si douasesiuni de cursuri in SUA si in Austria. Pana acum, aproximativ 60de persoane au absolvit programul de EMBA al WU Executive Academy.Programul este cel mai scump de pe piata locala.

Nu exista retete pentru o restructurare desucces

Unul dintre lucrurile cele mai importante la care trebuie saaiba grija un angajator atunci cand face o restructurare este saaiba grija de oamenii la care trebuie sa renunte. "Nu exista regulipentru o restructurare de succes. Totul se bazeaza pe dialog.Intotdeauna cand facem o restructurare ne gandim cum sa valorizamcompetentele profesionale ale angajatilor", spune Angelo Stango,director relatii industriale al producatorului de produseelectrocasnice Indesit Italia, care a asistat de-a lungul timpuluimai multe procese de restructurare. Un proces de restructurare nutrebuie facut neaparat intr-o perioada de criza, intrucat fiecarecompanie trebuie sa se reorienteze in functie de pietele undeexista o cerere mai mare. "Noi am facut multe restructurari si nuneaparat in perioade de criza. Criza este doar o paranteza. Intr-unsistem globalizat, piata va fi mereu in miscare si este nevoie deschimbari", afirma reprezentantul Indesit. In acelasi timp insa,trebuie cautate tot timpul alternative la restructurare. "Recent, ofabrica din Italia care producea masini de spalat vase trebuia safie inchisa, insa o parte dintre angajati au continuat sa munceascapentru ca am infiintat acolo un departament de cercetare", explicaStango. Un proces de restructurare in cadrul Indesit poate durapana la doi ani, timp in care angajatilor li se ofera posibilitateade a lucra in alte companii. Pe plan local, Indesit Companyfunctioneaza ca birou de reprezentanta, coordonand activitatile devanzare, marketing si service pentru produsele companiei. Inprezent, compania numara zece angajati, structura de personalurmand sa ramana stabila anul acesta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO