Profesii

Răspundeţi la telefonul personal cu numele companiei?

Răspundeţi la telefonul personal cu numele companiei?

Autor: Adelina Mihai

02.04.2012, 00:05 3560

Nu de puţine ori mi s-a întâmplat să sun pe numărul personal prietenii care lucrează în multinaţionale sau chiar managerii cu care interacţionez şi să primesc în locul banalului "alo" un răspuns de tipul: "Vlad Cristescu" sau chiar "Vlad, compania X".

Lumea corporatistă a ajuns să-i dea muncii un rol mult mai mare decât ar trebui, iar angajaţii nu mai au timp să se ocupe cum trebuie de viaţa de familie sau de hobby-uri, iar acest lucru l-a semnalat şi trainerul Octavian Pantiş (TMI), unul dintre speakerii de la HR Conference organizată de ZF săptămâna trecută. Transferul de comportament impus de regulile din multinaţionale în viaţa personală este aproape insesizabil pentru angajaţi. Ei spun că dacă răspund direct cu prenumele şi numele companiei îi scutesc pe cei care îi sună de întrebări suplimentare/ plictistitoare de tipul: "Sunteţi de la compania X?" sau "Aş putea vorbi cu Y?".

Însă în momentul în care acest tip de comportament este copiat şi în viaţa personală, este posibil să formeze nişte reflexe care nu sunt percepute de ceilalţi ca fiind normale, dar care ulterior să fie de asemenea asimilate şi de cei din urmă.

Răspundeţi la telefon folosind prenumele şi compania, în loc să spuneţi un simplu "alo"? V-ar plăcea să vă auziţi copilul răspunzând la telefon cu numele şcolii la care învaţă? Ce alte tipuri de comportamente preluate din regulamentele corporaţiilor aţi transferat şi în viaţa personală?

Aşteptăm opiniile şi comentariile dvs. la adelina.mihai@zf.ro, pehttp://www.zf.ro/profesii/sau pe pagina deFacebook a ZF.


Cititorii ZF spun că open space-urile sunt dăunătoare productivităţii angajaţilor. Ce e de făcut?

Angajaţii din companiile locale care lucrează în birouri de tip open-space sunt destul de nemulţumiţi de faptul că trebuie să-şi îndeplinească sarcinile de lucru ascultând muzică şi spun că acest lucru le afectează productivitatea. Noile clădiri de birouri care se construiesc lasă însă la latitudinea angajatorilor modul în care organizează spaţiile de lucru.

Poate că de acum încolo ar fi mai bine să ţină cont şi de părerile angajaţilor atunci când le amenajează spaţiul de lucru.


Ce au răspuns cititorii la subiectul de săptămâna trecută : "Vă place sau nu să lucraţi în open space-uri?"

Angajat

Aceste birouri open space nu au decât o singură motivaţie. Lăcomia nesfârşită a constructorilor. În rest nu aduc nimic bun pentru angajaţi. Tot praful şi germenii antrenaţi de sistemul de ventilaţie se distribuie egal la toţi colegii. Tot haosul şi gălăgia dintr-un asemenea birou nu fac decât să distrugă capacitatea de concentrare, eficienţa şi sănătatea psihică a angajaţilor.

În ceea ce priveşte impulsionarea lucrului în echipă, este o iluzie. Cel mai mare birou comun l-am avut cu încă cinci colegi într-o cameră şi atunci am fost cel mai puţin productiv. Ideal ar fi singur sau 2 colegi, maxim 3. Iar pereţii să nu fie din sticlă.

Sorina

De 2 luni ne-am schimbat sediul, am trecut de la un birou spaţios în care stăteam cu încă 2 colege la un open space. Sunt obosită ca înaintea concediului de vară, uneori lucrez numai cu căştile în urechi pentru a-mi putea termina sarcinile.

Lucrul în open space dăunează randamentului. Pauzele nu se mai iau pe balcon sau prin mişcare dintr-un birou în altul, ci rămânem toţi la birouri şi discutăm unii peste alţii.

Ana Maria

Şi eu lucrez într-un birou de tip open-space şi îmi place pentru că interacţionez cu colegii. În schimb, atunci când lucrez cu cifre, îmi este destul de greu fără căşti în care să ascult muzică. Deşi se spune că acest tip de birou încurajează comunicarea, totuşi atunci când eşti cu şeful în birou, este mai greu să te exprimi, să vorbeşti deschis.

Dan

Nu îmi place biroul de tip open space. Dacă trebuie să mă concentrez şi în birou este gălăgie îmi este imposibil să pot lucra fără căşti în urechi. Dar şi căştile sunt o sursă de zgomot care afectează capacitatea de concentrare, iar productivitatea este mai mică. Amestecarea departamentului de programare cu departamentul de marketing este cea mai mare aberaţie posibilă.

Mihaela Laszlo

Aţi surprins bine imaginea celor care sunt nevoiţi să lucreze cu căştile în urechi pentru a-şi termina proiectele şi bineînţeles, atunci când vine un coleg şi te întreabă ceva şi tu - evident - nu îl auzi, faci notă discordantă cu ceilalţi, te izolezi, eşti un nemernic. Da... "iubesc" open space-ul...

Alex M.

Cred că depinde de munca pe care o depui. Pentru unele tipuri de activităţi open space-ul este o soluţie, pentru altele nu. La fel, depinde şi de colegii din jur. Dacă unii stau la discuţii în timp ce alţii sunt presaţi de deadline-uri iar nu e bine. Soluţia ar fi crearea unui "regulament de ordine interioară" unde pot fi trecute câteva reguli de bun simţ, asta pentru cei care nu se simt. Pe mine unul mă deranjează colegii care mănâncă la birou şi cei care cască zgomotos.

Lucian

Nu prea ne place să lucrăm, cu atât mai mult în open space-uri! Glumesc. Eu consider că "şeful" poate lucra în open space alături de angajaţii săi, astfel angajaţii nu mai sunt inhibaţi când iau contact cu superiorul şi, desigur, simţi o egalitate şi o siguranţă când îl vezi aproape. Ar trebui însă să fie o cameră (acvariu) în care să se ţină meeting-urile sau discuţiile private. Mulţumim pentru întrebare, apreciem interesul vostru vis-a-vis de părerile angajaţilor, cu speranţa ca superiorii să ţină cont de textele publicate în ZF.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO