Profesii

Vor intra companiile intr-o era permanenta a reducerilor de costuri?

Vor intra companiile intr-o era permanenta a reducerilor de costuri?
02.08.2009, 16:21 27

Intrucat cele mai recente previziuni arata ca economia britanica va suferi in acest an cel mai mare declin de la sfarsitul celui de-al doilea razboi mondial incoace, majoritatea companiilor se asteapta sa isi reduca cat mai mult costurile in viitor.

"Se pare ca in urmatorii doi ani vom vedea cum organizatiile vor adopta o politica de reducere de costuri care sa creeze sustenabilitate. Insa acest lucru cere un angajament pe termen lung precum este cel care implica un stil de viata schimbat, si nu doar o 'dieta' pe termen scurt, pentru ca vechile obiceiuri ar putea sa revina cu usurinta", sustine Jeremy Kay, partener in cadrul grupului de operatiuni si strategii KPMG.

Companiile intentioneaza sa reduca cu pana la 25% din costuri in urmatorii ani, intrucat au inceput deja procesele de reducere de costuri, arata rezultatele studiului.

Majoritatea companiilor au avut pana acum strategii de reducere de costuri pe termen scurt, incercand astfel sa depaseasca dificultatile economice. Astfel, un procent de 86% de companii se asteapta sau spera ca rezultatele reducerii de costuri sa se observe in 12 luni.

Desi reducerea de costuri pare a fi o reactie naturala la presiunea din piata, reprezentantii companiei de consultanta KPMG sustin ca s-ar putea ca asemenea politici sa nu ofere o strategie permanenta pentru mentinerea unor niveluri scazute ale costurilor in organizatie.

 

 

Peste 25% din companii reduc costurile prin concedieri

 

Una din cele mai mari provocari cu care se confrunta companiile a fost cum sa faca schimbari in politica lor de costuri in asa fel incat sa fie sustenabila si totodata sa genereze lichiditati pentru cresterea viitoare a companiei.

Mai mult de un sfert din companiile care au participat la sondaj au spus ca folosesc strategii organizationale de restructurare, care includ reduceri de personal, menite sa reduca costurile.

Desi aceste strategii au avut tendinta de a aduce cele mai multe economii in companie, nu au fost cele mai fericite pentru majoritatea companiilor, avertizeaza consultantii.

"Probabil multe companii cred ca au luat suficiente masuri in ceea ce priveste reducerile de costuri pentru a supravietui actualei scaderi a activitatii economice. Insa doar unu din cinci respondenti sustine ca va cauta solutii mai radicale fata de cele de acum un an si s-ar putea sa mai dureze pana cand asteptarile actionarilor - de a livra strategii de costuri mai bune si sustenabile - sa se implineasca", sustine Martin Scott, partener in cadrul grupului KPMG.

 

 

Managementul costurilor, solutie pentru reducerea de costuri

 

Multe companii au luat masuri prin care au dorit sa controleze politica de costuri prin inserarea unui program de management al costurilor, o parte explicita din strategia lor fiind, de exemplu, contolul costurilor cu programele de leadership.

"Atentia orientata catre managementul costurilor ar trebui sa devina o strategie permanenta in com-panie, chiar daca si-tuatia economica se va im-bunatati. Mai mult de jumatate din respondentii sondajului au fost de acord ca aceasta a devenit o problema de zi cu zi in mediul de business, indiferent daca se intampla in timpul scaderii economice sau nu", a mai spus Kay.

Cu toate acestea, companiile mai au inca de lucrat in ceea ce priveste managementul costurilor. Numai 5% din respondenti au declarat ca toti angajatii au fost responsabili pentru initiativele de management al costurilor, pe cand mai mult de 4 din 10 directori financiari si o cincime din executivi sustin ca ei au fost responsabili de implementarea acestor programe.

"Castigatori vor fi aceia care vor avea abordari adaptate la managementul costurilor astfel incat sa continue sa rebalanseze resursele din zonele neperformante in zonele care promit crestere. O noua era de 'castiga-ti dreptul de a creste' va incepe", a adaugat Scott. 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO