Un brand bine construit trece printr-o criză ca printr-o furtună, iar unul mai slab simte criza ca pe un uragan. Asta fiindcă în vremuri de criză, oamenii rămân cu brandurile în care au încredere. Iar încrederea, şi în business, la fel ca în viaţă, este cel mai greu de construit şi cel mai uşor de pierdut, după cum observă reprezentanţii a câteva dintre cele mai puternice branduri dedicate consumatorilor de pe piaţa românească.
Un brand aşezat şi un brand care a construit beneficiază în această perioadă de loialitatea consumatorilor. Un brand care nu a construit, când ajunge într-o perioadă dificilă, cum a fost pandemia, se pierde”, a spus Ionuţ Ilie, general manager, Ice Cream, Unilever, grup internaţional ce are în portofoliu mărci locale, în cadrul conferinţei ZF „Branduri româneşti 2022. Bunăstarea faţă în faţă cu creşterea preţurilor. Cât de greu cântăreşte made in Romania în procesul de cumpărare?”
Este foarte important de observat că, în general, în perioade de criză, piaţa se polarizează. Oamenii care câştigă bine nu renunţă la segmentul preferat de branduri. „De obicei se restrânge zona de mijloc a fiecărei pieţe şi pierd exact brandurile care nu s-au aşezat cum trebuie. Oamenii se refugiază către brandurile în care au încredere”, adaugă Ilie.