Proprietăţi

Dezvoltatorii spera ca fiecare bucurestean va merge o data pe saptamana la mall

Dezvoltatorii spera ca fiecare bucurestean va merge o data pe saptamana la mall
07.04.2009, 12:48 70

Dezvoltatorii de centre comerciale din Capitala au nevoie ca fiecare bucurestean sa intre in medie cel putin o data pe saptamana in unul dintre cele zece proiecte din Bucuresti pentru a-si atinge obiectivele in ceea ce priveste numarul de vizitatori astfel ca vanzarile sa fie la un nivel multumitor pentru chiriasi, care sa-si poata achita chiria si obtine si profit.

Cele mai recente proiecte inaugurate in acest an - Grand Arena si galeria comerciala din Militari Shopping Center - spera sa atraga zilnic 35.000 de vizitatori (22.000-27.000 de oameni in Grand Arena si cel putin 10.000 in Militari).
Cu alte cuvinte, aproape 250.000 de oameni saptamanal, respectiv unul din opt locuitori ai Capitalei, tinand cont de o populatie de doua milioane de locuitori, potrivit statisticilor oficiale.
Dezvoltatorii acestor proiecte mizeaza in primul rand pe aglomerarile din cartierele in care au dezvoltat centrele comerciale (Berceni si Militari), dar si pe noutatile pe care le-au adus in aceste zone, in special in materie de retaileri (Carrefour sau Deichmann in sud, Decathlon sau C&A in Militari).
 
Lupta pe vizitatorii concurentei.
Euroinvest (dezvoltatorul Grand Arena) si Atrium (dezvoltatorul Militari Shopping Center) mizeaza atat pe atragerea unui public nou, in special in zonele rezidentiale de proximitate, cat si pe vizitatorii concurentei, care dintr-un motiv sau altul ar putea ajunge sa prefere proiectul cel nou.
Grand Arena ar putea in urmatoarea perioada sa atraga din vizitatorii City Mall, iar de la sfarsitul acestui an va intra in competitie pentru clienti si cu proiectul Sun Plaza, cu conditia ca dezvoltatorii sa finalizeze mallul conform celui mai recent grafic.
De cealalta parte, Militari Shopping Center este pozitionat intre mallul Plaza Romania si galeria comerciala a hipermarketului Cora, pe de o parte, respectiv centrul comercial de tip outlet Fashion House, cu care va intra in competitie tinand cont de politica preturilor mici practicata de o parte a retailerilor de imbracaminte din cadrul proiectului.
Liebrecht & wooD, dezvoltatorul si proprietarul proiectului Fashion House, mizeaza pe circa 2 milioane de vizitatori anual (5.500 zilnic), jumatate fata de proiectul Militari Shopping Center, care beneficiaza si de un hipermarket Auchan si se afla mai aproape de centrul orasului.
 
Unirea Shopping Center, cel mai vizitat.
Potrivit unui studiu din luna martie al firmei de consultanta imobiliara Colliers International, cele mai vizitate centre comerciale din Bucuresti sunt Unirea Shopping Center, Plaza Ro­ma­nia si Bucuresti Mall, care atrag im­preuna peste 100.000 de persoane pe zi.
Astfel, fostul magazin Unirea din centrul Capitalei este tranzitat zilnic de 40.000 de oameni, in timp ce proiectele Anchor Grup, care au adus pe piata locala conceptul modern de mall, atrage zilnic circa 70.000 de oameni, aproape egal distribuiti intre Bucuresti Mall si Plaza Romania. Traficul din Plaza ar putea creste in urmatoarea perioada, ca urmare a deschiderii a 30 de magazine noi, in timp ce reprezentantii Anchor Grup declarau recent ca au observat o crestere a numarului de vizitatori din Bucuresti Mall dupa ce a fost introdusa taxa pentru parcare, eliberand astfel locurile ocupate de catre masinile locuitorilor din zona proiectului.
 
Mallul din Baneasa, mai usor accesibil din Ploiesti.
Pe de alta parte, cel mai mare mall din Bucuresti pana la ora actuala, Baneasa Shopping City, cu o suprafata inchiriabila de 55.000 de metri patrati, nu sta la fel de bine cand vine vorba de vizitatori (27.000 de zilnic, potrivit Colliers) si din cauza traficului din zona, care face proiectul mai usor accesibil din Ploiesti decat din centrul Capitalei.
Lucrurile s-ar putea imbunatati pentru proiectul controlat de omul de afaceri Gabriel Popoviciu dupa ce pasajul din dreptul aeroportului Baneasa va fi finalizat, iar zona de distractii a proiectului va fi deschisa.
Pe de alta parte, proiectul din Baneasa isi poate consolida pozitia in aceasta perioada, tinand cont ca Raiffeisen Evolution a amanat lucrarile la Promenada Mall, iar GTC nu a obtinut inca toate autorizatiile pentru realizarea mallului Galleria din nordul orasului.
Vanzarile si traficul au fost sub asteptarile initiale ale dezvoltatorilor, care estimau pentru acest an sa atraga in cadrul proiectului noua milioane de oameni (aproape 25.000 pe zi).
 
Proiect mai mic, vizitatori mai putini.
Proiectele City Mall si Vitantis Shopping Center din sudul Capitalei atrag impreuna un numar apropiat de vizitatori cu cel din Baneasa Shopping City, tinand cont ca, potrivit Colliers, mallul de la Eroii Revolutiei are un trafic de circa 17.000 de oameni zilnic, in timp ce proprietarii Vitantis mizau pe 10.000 de oameni, in special datorita prezentei Carrefour si Praktiker in cadrul proiectului.
Competitia pe cumparatori se va ascuti in continuare intre centrele comerciale din Bucuresti, pe masura ce anul acesta este anuntata finalizarea celor mai mari proiecte de acest gen din oras - Cotroceni Park si Sun Plaza, cu aproximativ 75.000 de metri patrati inchiriabili fiecare.
Tinand cont de dimensiuni, de numele chiriasilor si de pozitionare (Cotroceni Park pe bulevardul Timisoara si Sun Plaza la Piata Sudului), proprietarii celor doua proiecte vor dori sa atraga zilnic cel putin 30.000 de oameni pentru a-si mentine retailerii multumiti.
Va fi oare prea mult pentru piata? Pe lista de asteptare mai sunt cel putin opt proiecte mari, precum ParkLake Plaza, Dambovita Center, Colosseum sau Promenada Mall.
Reprezentantii Baneasa Shopping City spera ca traficul din mall va creste dupa finalizarea pasajului din dreptul aeroportului Aurel Vlaicu si terminarea zonei de distractii

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO