Proprietăţi

Dupa retrocedari, in Cluj va creste oferta de spatii comerciale

12.03.2003, 00:00 18

Oferta de spatii comerciale din Cluj-Napoca ar putea consemna o usoara crestere in acest an, dupa clarificarea situatiei juridice si a vanzarii unor terenuri care fac in prezent obiectul unor cereri de retrocedare, se arata intr-un raport al companiei imobiliare Eurisko Consulting.
In momentul de fata, aproximativ 60% din totalul spatiilor comerciale din oras, situate in cea mai mare parte in zona centrala, apartin Primariei locale. Principalele zone de interes comercial sunt zona ultracentrala, unde nivelul chiriei este se situeaza intre 20 si 50 de dolari pe metru patrat, cartierul Marasti, cu 8-15 dolari pe metru patrat, cartierul Manastur, cu 10-20 de dolari pe metru patrat, urmat apoi de cartierul Zorilor, unde chiriile pentru spatiile comerciale se inscriu in intervalul 10-15 dolari pe metru patrat.
De asemenea, cartierele Gheorgheni si Grigorescu sunt cautate de potentialii chiriasi, in aceste zone tarifele percepute pe metru patrat fiind cuprinse intre 8 si 12 dolari.
Pe de alta parte, studiul Eurisko precizeaza ca principalul factor care sta la baza nivelurilor ridicate ale chiriei este lipsa unei oferte care sa acopere cererea. Printre cele mai reprezentative spatii comerciale din Cluj-Napoca se numara, in acest moment, o locatie din zona Regele Ferdinand, in apropierea magazinului central, care se intinde pe o suprafata utila de 680 de metri patrati, dispus pe trei niveluri (demisol, parter si etaj), si un spatiu situat in Piata Mihai Viteazul, cu o suprafata totala de 250 de metri patrati, dispus pe doua niveluri (parter si etaj).
Cea mai reprezentativa investitie a anului 2002 pe piata imobiliara clujeana a fost reamenajarea si darea in folosinta a magazinului Sora, care a fost modificat si finisat la standarde superioare in ideea unui mini-mall. Proiectul prevede pentru anul 2003 o noua extindere si modificare exterioara, dar si suplimentarea spatiilor comerciale.
Alte investitii realizate in ultima perioada includ reamenajarea complexului comercial din Piata Marasti, a complexului comercial BIG din cartierul Manastur, precum si amenajarea complexului comercial BILLA, tot in cartierul Manastur, recent dat in folosinta. De asemenea, vor fi amenajate doua magazine PROFI, unul in cartierul Marasti, iar celalalt in cartierul Zorilor. Acesta din urma va fi dat in folosinta in luna mai.
Cu toate acestea, Eurisko estimeaza ca investitiile in spatiile comerciale din Cluj-Napoca vor ramane in acest an la un nivel minim - cel putin pana in momentul in care se va finaliza vanzarea spatiilor comerciale aflate in prezent in proces de retrocedare.
In plus, dupa clarificarea situatiei juridice a respectivelor terenuri - ceea ce ar putea conduce la o usoara crestere a ofertei - este de asteptat ca tarifele de inchiriere sa se alinieze valorii reale a spatiilor comerciale, conchide raportul Eurisko.
bogdan.neagu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO