Publicitate

(P) RIO BUCOVINA a investit în fabrica Vatra Dornei peste 4 milioane euro

(P) RIO BUCOVINA  a investit în fabrica Vatra Dornei...
17.12.2013, 08:00 1297

Care a fost valoarea totala a investitiilor Rio Bucovina in anul 2013? In ce au constat cele mai importante dintre acestea?

Rio Bucovina a continuat in anul 2013 investitiile majore in evolutia si dezvoltarea companiei anuntate inca de la finele anului trecut, anul 2012 fiind unul de consolidare a  poziţiei în topul celor mai mari trei jucători la nivel naţional din piaţa autohtonă de profil. Investitia de peste 4 milioane euro a vizat modernizarea capacitatilor de productie si tehnologie, precum si dezvoltarea inovatiilor la nivel de produs la fabrica Vatra Dornei.

Ca urmare a acestor investitii, in acest moment Rio Bucovina este prima companie din România care a adoptat pentru apa minerală naturală plată Bucovina, standardul european de dop 29/25 ce asigură un consum redus de material plastic în procesul de producţie. Totodata  este singura companie care, prin introducerea acestui standard, s-a aliniat la recomandările şi directivele Uniunii Europene  în vederea realizării programului de prevenire a deşeurilor de ambalaje.

Pe lângă investiţia în modernizarea liniei tehnologice, PET-ul apei minerale naturale plate Bucovina,  inovator şi unic pe piaţa din România,  este rezultatul  unor investiţii de peste 200.000 euro în studii şi cercetări, în care s-au testat şi analizat timp de un an de zile, atât ergonomia sa, cât şi comportamentul acestuia în timpul folosirii. Ne-am dorit să oferim consumatorilor noştri un produs unic, cu un design modern şi prietenos cu mediul înconjurător.

Noile ambalaje, uşor de recunoscut datorită design-ului unic şi al formei speciale, aduc şi o revitalizare a logo-ului adaptat şi modernizat pentru noul PET.  În plus, pe eticheta apei plate Bucovina este evidenţiat, printr-un icon, reziduu sec  (total minerale dizolvate la 180 °C) care este cel mai mic dintre toate apele din România - 74 mg/l. La nivelul etichetei apei carbogazificate, gradul de carbonatare este marcat prin icon-ul „straşnică” şi evidenţiază calitatea superioară a produsului faţă de produsele similare din piaţă.

Cand veti lansa noile branduri produse in fabrica achizitionata recent langa Bucuresti?

In anul 2014 ne vom indrepta atentia si investitiile spre fabrica de la Giurgiu achizitionata anul acesta, unde vom investi 1.5 milioane euro in capacitatea de productie pentru imbutelierea apei de izvor.  Intentionam sa dezvoltam categoria de băuturi răcoritoare carbogazoase, atât cu îndulcitori  cât şi cu zahăr, o altă categorie cu potenţial de creştere în România si sa diversificam portofoliul de bauturi energizante.

Cum au evoluat vanzarile de apa minerala (in volum) ale Rio Bucovina in 2013 fata de anul trecut si cum a evoluat piata romaneasca de apa minerala in 2013 fata de 2012?

Segmentul de apa imbuteliata are o dinamica aparte si o evolutie diferita in piata fata de alte segmente, indiferent de criza. Poate ca intr-adevar, odata cu criza s-au mai schimbat obiceiurile de consum: de exemplu, segmentul ambalajelor economice are un potential deosebit: noi suntem lideri autoritari pe segmentul family pack, cu Bucovina plata 5 l, iar prin cumpararea unei noi fabrici de imbuteliere langa Bucuresti, am intra si pe segmentul apelor de izvor cu un ambalaj mai mare pentru a iesi in intampinarea nevoilor consumatorilor de a cumpara eficient.  

Astfel in conditiile in care, in perioada Decembrie/Ianuarie 2012 – August/Septembrie 2013  piata de apa imbuteliata a scazut cu peste 3% in volum , raportat la aceeasi perioada a anului 2012,  Rio Bucovina a inregistrat o crestere  a volumului de cca 6%, fapt care se reflecta si in cota de piata in volum de 9.2%  in perioada Decembrie/Ianuarie 2012 – August/Septembrie 2013, fata de 8.4% in aceeasi perioada a anului precedent (conform datelor furnizate de compania Nielsen).

La jumatatea acestui an ati spus ca intrati pe segmentul food si non-food. Ce produse lansati mai exact, atat pe partea de food, cat si pe partea de non-food? Cand lansati noile produse si sub ce branduri?

Prin tot ceea ce facem, inclusiv prin produsele noastre inovatoare, demonstram ca Rio Bucovina investeste permanent in diversificarea portofoliului de produse si in calitatea acestora pentru a satisface toate exigentele consumatorilor sai. Ne adaptam tuturor tendintelor din piata, cu strategii diferite, in functie de target-ul  si canalul caruia ne adresam si in functie de competitie.

Ca urmare, anul acesta am inceput dezvoltarea brand-ului La Vitta Food care  va continua si anul viitor. Totodata anul 2014 vizeaza si extinderea gamei de produse distribuite food si non-food cu  branduri internationale importante.

Planul strategic de dezvoltare pentru 2012-2015 pune in centru inovatia si dorinta noastra ca si companie de a acoperi nevoile consumatorilor nostri care vor aprecia cu siguranta eforturile noastre de a le oferi produse de cea mai buna calitate.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO