Suplimente

Indicator pozitiv: vânzările de utilitare cresc şi în T3

Indicator pozitiv: vânzările de utilitare cresc şi în T3

Vânzările de vehicule comerciale şi autocare au înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creştere de peste 20% a vânzărilor, la aproape 11.000 de unităţi, iar în septembrie creşterea a încetinit uşor la 14%, valoare aferentă unui volum de peste 1.400 de unităţi. Foto Shutterstock

Autor: Bogdan Alecu

27.10.2011, 00:02 134

Creşterea vânzărilor de ca­mioane şi vehicule comerciale reprezintă unul dintre cele mai bune indicatoare econo­mice. Aşa cum scăderea pieţei acestora din S2 2008 anunţa rece­siunea, acum anunţă creşterea economică.

Piaţa utilitarelor şi a autocarelor a continuat să crească şi în septembrie, potrivit statisticilor Asociaţiei Produ­că­torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), încheind astfel pe plus şi cel de-al treilea trimestru consecutiv. Dacă vânzările de utilitare au înregistrat în acest an o singură lună de scăderi, dar care nu a afectat trendul ascendent al pieţei, vânzările de maşini au avut doar trimestrul trei "pe plus", şi acela cu o creştere de puţin peste trei procente.

Vânzările de vehicule comerciale şi autocare au înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creştere de peste 20% a vânzărilor, la aproape 11.000 de unităţi, iar în septembrie creşterea a încetinit uşor la 14%, valoare aferentă unui volum de peste 1.400 de unităţi. Creşterea din acest an vine în contextul în care anul trecut atât vehiculele comerciale, cât şi autocarele au înregistrat scăderi.

Dintre acestea, au crescut în continuare cel mai bine camioanele de mare tonaj. Conform APIA, utilitarele de peste 3,5 tone au înregistrat în primele nouă luni ale acestui an o creştere de peste 40% faţă de perioada similară a anului trecut, la peste 2.800 de unităţi. Vehiculele comerciale uşoare, de sub 3,5 tone, au avut o creştere mai redusă, de 23% în acelaşi interval, dar la un volum de peste 8.000 de unităţi.

Cele mai mari vânzări de vehicule comerciale au fost înregistrate în continuare de Dacia, de aproape 1.900 de utilitare în primele nouă luni ale acestui an, la aproape acelaşi nivel ca şi în aceeaşi perioadă a anului trecut. Pe locul secund s-a poziţionat ca şi anul trecut Mercedes-Benz, în creştere cu 12%, la aproape 1.100 de unităţi, în timp ce Renault a urcat de pe locul şapte direct pe trei, în condiţiile în care vânzările francezilor au accelerat cu 154% faţă de perioada similară a anului trecut, la 1.068 de utilitare, cu zece mai puţin decât Mercedes-Benz. De asemenea şi Fiat a înregistrat o creştere de aproape 50% ce i-a permis să urce o poziţie în clasament, până pe locul patru. Creşteri mai mici au fost înregistrate anul acesta de Volkswagen şi Ford, de 10%, respectiv 15%, în timp ce Citroën de asemenea a urcat cu peste 100% în ceea ce priveşte vânzările de comerciale.

Principalul jucător de pe piaţa de camioane a fost anul acesta MAN, care a vândut aproape 500 de vehicule de peste 18 tone în primele nouă luni ale acestui an, adică mai bine de dublu decât în perioada similară a anului trecut. Pe locul doi se află Renault Trucks, cu aproape 150 de unităţi în creştere cu 66% faţă de perioada simi­lară a anului trecut, iar pe trei Scania, cu 77 de camioane, în scădere cu aproape 10%.

Per total, piaţa auto locală a înregistrat o scădere de 7% în primele nouă luni ale acestui an, la aproape 80.500 de unităţi, declinul fiind datorat pieţei autoturismelor, care a continuat să scadă cu aproape 10%, declin care este aşteptat pentru întreg anul.

În acest an piaţa auto locală a fost în principal susţinută de firme care fie şi-au reînnoit flotele, fie şi le-au extins, în timp ce ponderea vânzărilor către persoane fizice a scăzut, potrivit declaraţiilor lui Brent Valmar, vicepreşedintele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), care deţine şi funcţia de director general al Porsche România, fapt ce explică şi creşterea vânzărilor de vehicule comerciale, în timp ce autotu­rismele continuă declinul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO