Suplimente

Schenker: Piaţa internă îşi revine la primăvară

Schenker: Piaţa internă îşi revine la primăvară

Schenker: Piaţa internă îşi revine la primăvară

Autor: Mirabela Tiron

27.10.2011, 00:03 534

Schenker Romtrans, parte a gigantului german din transporturi Deutsche Bahn a finalizat primele şase luni ale anului cu o cifră de afaceri mai mare cu 20,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Avansul s-a datorat creşterii cererii pentru expediţii, potrivit declaraţiilor lui Albin Budinsky, CEO al Schenker Romtrans, ce coordonează 1.200 de angajaţi în România.

"Pentru anul 2011, dacă vom continua aşa cum am început, vom fi capabili să ajungem la o cifră de afaceri de 80 milioane euro", potrivit oficialilor companiei.

Compania cu un business de 62 de mi­lioa­ne de euro anul trecut, nivel aproape similar cu cel din 2009, activează în do­meniul transportului intern şi interna­ţional de mărfuri pe cale rutieră, feroviară, mari­timă şi aeriană.

Compania-mamă DB Schenker este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de transport din lume, cu afaceri de 15 miliarde de euro în 130 de ţări în 2009, potrivit datelor de pe site-ul companiei.

"Pentru perioada următoare se pre­vede o dezvoltare stabilă. Nu vor fi creş­teri de 20% în fiecare lună, dar credem că cererea pe această piaţă se va îmbunătăţi."

Mai mult, reprezentanţii companiei au trransmis că în ceea ce priveşte transportul intern, cel mai mare impact pozitiv a fost înregistrat pe segmentul de materii prime şi materiale de constructii, dar şi pe cel de băuturi - apa îmbuteliată, sucuri, bere. În cazul transporturilor internaţionale s-a remarcat industria de automotive.

"În perioada imediat următoare se prevede o scădere a volumelor de transport intern, cu revigorare estimată pentru martie-aprilie 2012. De asemenea, în cazul transportului feroviar, acesta a înregistrat o creştere de mai bine de 25-30% ca urmare a nivelului scăzut al apelor Dunării şi dificultăţilor deosebite de nagivaţie".

Schenker Romtrans are clienţi din toate industriile, care au început să pro­ducă mai mult şi deci să transporte mai mult, aşa cum susţinea directorul general al com­paniei încă de la începutul anului. În primele cinci luni exporturile realizate de com­paniile româneşti au crescut cu 27%, susţinând astfel afacerile transportatorilor. Budinsky, 45 de ani, conduce transpor­ta­torul Schenker Romtrans, rezultat în urma fu­ziunii companiei Schenker (o filială a Deutsche Bahn) cu casa de expediţii Rom­trans.

Peste 99% din titlurile Romtrans, de­ţinute de peste 1.000 de acţionari, au fost cumpărate la sfârşitul lui 2008 de DB Schenker în urma unei tranzacţii estimate la 90 mil. euro.

Cele două societăţi acţionează acum împreună sub brandul DB Schenker Rom­trans şi sub persoana juridică Schenker Romtrans, ce operează şapte su­cursale şi circa 70 de puncte de lucru în ţară.

Afacerile companiei au început să crească după ce Budinsky a restructurat departamentele, a făcut disponibilizări şi a actualizat portofoliul de produse în ultimii doi ani pentru a contracara efectele crizei financiare. Mai mult, în 2009 s-au investit câteva zeci de mii de euro în punerea noului logo DB Schenker Romtrans pe toate sediile companiei.

În 2009 pe piaţa românească au activat ambele companii, respectiv Romtrans (ulterior radiată) şi Schenker Romtrans, cu o cifră de afaceri cumulată de 60 mil. euro, potrivit datelor Registrului Comerţului. După măsurile de restructurare, compania aşteaptă anul acesta afaceri de 80 de milioane de euro.

În 2011 gigantul Deutsche Bank a investit în activităţi de marketing şi vânzări, în programe IT şi în îmbunătăţirea produselor oferite de businessul de pe piaţa românească.

Semne bune din sectorul transportului de marfă

Filiala locală a gigantului Deutsche Bahn nu este prima companie din sectorul transportului de mărfuri care anunţă creştere în primul semestru al acestui an.

Şi transportatorul de marfă Grup Feroviar Român (GFR), controlat de Gruia Stoica, a obţinut venituri de 253 de milioane de lei (60,2 milioane de euro), în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior.

Mai mult, Mircea Dărăbanţ, administratorul edy Group, companie controlată de omul de afaceri Alin Popa, susţinea în iulie că în prima jumătate a anului piaţa de transport rutier de marfă şi-a revenit uşor în primul rând datorită creşterii volumelor în spaţiul comunitar, mai ales în partea de est a Europei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO