Top MBA

Un MBA nu garanteaza succesul, dar creste sansele ca acesta sa vina mai rapid

Un MBA nu garanteaza succesul, dar creste sansele ca acesta sa vina mai rapid

John Walsh, director al programului de Executive MBA al IMD, Elvetia: "Studentii nostri nu definesc succesul printr-un salariu mai mare, ci prin obtinerea unor instrumente care sa ii ajute sa isi faca munca mai usor si mai bine."

19.03.2008, 20:38 13

Managerii care aleg un program care se desfasoara full-time au, de cele mai multe ori, drept scop schimbarea carierei, a angajatorului, o functie superioara sau un salariu mai mare. Vor sa si invete, desigur, dar principalul scop este o schimbare radicala de acest fel. "Depinde foarte mult de obiectivele tale cand faci un MBA", spune John Walsh, director al programului de Executive MBA oferit de International Institute for Management Development (IMD) din Elvetia, una dintre cele mai prestigioase scoli europene.
Pe de alta parte, desi poate suna putin cinic, cresterile salariale sunt principalele criterii pe baza carora sunt ierarhizate programele de master in afaceri.
Pe de alta parte, indiferent de cat de bine este ales un program, succesul unui MBA depinde de perspectiva pe care o au angajatorii asupra rezultatelor absolventilor la final.
Peste 90% dintre studentii programului de EMBA al IMD sunt sponsorizati de companii, si cum varsta medie este 38 de ani, ei nu folosesc programul de EMBA pentru a schimba angajatorul sau pentru a promova. "Studentii nostri nu definesc succesul printr-un salariu mai mare, ci prin obtinerea unor instrumente care sa ii ajute sa isi faca munca mai usor si mai bine", spune directorul de program.
Walsh spune ca unul dintre exemplele pe care le da studentilor sai cu privire la utilitatea unui master de business este cel al unui fost absolvent al IMD, care era angajat al companiei producatoare de componente de calculator Logitech. In timpul unei prezentari pe care o tinea in fata colegilor sai de Executive MBA, unul dintre acestia i-a atras atentia ca este destul de deranjant ca atunci cand faci o prezentare sa nu te incadrezi in timp, dar este la fel de suparator si sa te tot uiti la ceas in timpul ce vorbesti. "Managerul respectiv a creat o telecomanda destinata prezentarilor din PowerPoint care putea fi setata la inceput pentru a indica vorbitorului, pe un mic ecran, cat timp i-a mai ramas pana la finalul interventiei sale. Nu este o inventie extraordinara, insa Logitech a vandut peste 100 de milioane de bucati din acest model", spune Walsh.
"Managerii nostri trebuie sa lucreze 15 ore pe saptamana pentru a finaliza programul. Nu le putem garanta ca vor avea succes dupa absolvire, insa putem spune cu certitudine ca in acest fel cresc sansele ca ei sa faca o munca mai buna in companiile pentru care lucreaza", mai spune Walsh.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO