Top MBA

Vor studii de caz care sa ii ajute sa isi conduca mai eficient companiile

Vor studii de caz care sa ii ajute sa isi conduca mai eficient companiile
24.03.2010, 14:34 86

Absolventii apreciaza tot mai mult o combinatie intre componentaacademica si cea practica si, cel mai important, vor sa aflelucruri noi, ceea ce poate fi o adevarata provocare pentrureprezentantii scolilor de afaceri, dat fiind ritmul in care evolueaza lucrurile in prezent si, maiales, contextul economic.

Punctajele obtinute de cele noua scoli sunt in acest caz destulde apropiate unele de celelalte, de la 3,7 pana la 4,8. Absolventiiau notat de la 1 (slab) la 5 (excelent) cat deinteresante/utile/noi/practice au fost informatiile din cursuri sidin bibliografie; au evaluat ponderea exemplelor si a studiilor decaz in cadrul cursurilor, precum si ponderea studiilor de caz curelevanta locala si a celor cu relevanta internationala.

Asteptarile managerilor romani s-au rafinat in ultima perioada.Ceea ce parea potrivit in anii '90 nu mai este astazi pe lista lorde prioritati, iar piata de MBA trebuie sa tina pasul cu aceastaevolutie.

Pentru managerii care vor sa isi continue cariera in Romania,face mai mult sens sa urmeze cursurile unei scoli care are ocomponenta internationala. Pe de alta parte, cei care vizeazacariere in afara granitelor, un MBA local s-ar putea sa nu fie ceamai buna alegere in acest sens.

De asemenea, este tot mai solicitat modelul cursurilorinternationale de la scoli de renume, insa neaparat adaptat laspecificul pietei locale. Spre exemplu, daca in programele de MBAamericane se pune foarte mult accent pe delegare, conceptul nu estefoarte dezvoltat in cadrul programelor de pe piata locala.

2009 a adus o noua provocare pentru repzentantii scolilor deafaceri, in conditiile in care managerii au avut nevoie de oprograma adaptata la contextul economic dificil.Studiilede caz din anii trecuti au ajuns sa nu mai fie suficiente.

"Pentru 2010 am dezvoltat cursurile de Leadership si am extinscursul de Strategie, ambele la nivelul anului I. In anul II avemdoua cursuri noi, in 2010 le pozitionam ca si cursuri facultative:Six Sigma si Abilitate Strategica, asta si pentru ca programa estedéjà foarte consistenta", spune Bianca Ioan, director de marketingal ASEBUSS.

MBA The Open University Business School

  • Tip program: MBA
  • Institutia: The Open University Business School, MareaBritanie, in parteneriat cu CODECS
  • Director program: Rodica Radulescu - director Business SchoolCODECS
  • Data aparitiei: 1997
  • Specializare: general management
  • Cost: 13.600 de lire sterline
  • Durata: 2,5 ani
  • Acreditari: AMBA, EQUIS, AACSB. Este singurul program de pepiata locala care are cele trei acreditari.
  • Forma de derulare a programului: open learning
  • Limba: romana si engleza
  • Cerinte inscriere: minimum 25 de ani, diploma de licenta, celputin 3 ani de experienta in management, cunostinte de limbaengleza (TOEFL sau IELTS), doua scrisori de recomandare de lapersoane cu functii de management in organizatiile unde a lucratcandidatul.
  • Varsta medie: 34 de ani
  • Numarul mediu de ani de experienta profesionala aabsolventilor: 10 ani
  • Numarul mediu de ani de experienta in management aabsolventilor: 6 ani
  • Numar absolventi In 2009: 41
  • Ponderea femeilor in randul absolventilor: 52%
  • Calatorii de studiu in strainatate: scoli rezidentiale pentrufiecare curs care se desfasoara in locurile oferite de The OpenUniversity Business School (in Marea Britanie, Belgia sau Olanda).In medie, o deplasare pe parcursul a 3-4 zile o data la saseluni.
  • Burse: -
  • Numar total absolventi: 230

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO