ZF 15 ani

Unde suntem cu industria auto după 15 ani

Unde suntem cu industria auto după 15 ani

Autor: Bogdan Alecu

19.11.2013, 12:30 20162

Dacia a ajuns un important jucător pe piaţa europeană la 14 ani de la preluarea mărcii şi a uzinei auto de la Mioveni de către Grupul Renault.

Dacă în 1999 lângă Piteşti se produceau automobile depăşite tehnic, precum modelul Berlină/1310 şi Nova, Break şi Papuc, în prezent la uzină sunt asamblate noile modele Logan, Duster, Sandero şi Logan MCV, toate fiind disponibile cu echipamente tehnologice de nivel european precum sistem de navigaţie, tempomat, ESP, patru airbaguri şi motoare diesel şi pe benzină de ultimă generaţie.

Mai mult, dacă atunci producţia Dacia de la Mioveni era destinată aproape integral pieţei locale, în prezent exporturile reprezintă mai bine de 90% din ce iese de de banda se asamblare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO