ZF 24

ANCOM: Piaţa serviciilor poştale a fost anul trecut de 2,4 miliarde lei, în creştere cu 4,4%

ANCOM: Piaţa serviciilor poştale a fost anul trecut de...

Autor: Departamentul Economic

07.09.2016, 14:42 120

Traficul poştal total a continuat tendinţa de creştere moderată din ultimii ani, depăşind valoarea de 657 milioane de trimiteri, cu 5% mai mare decât cea aferentă anului 2014, potrivit Raportului de date statistice privind serviciile poştale pentru anul 2015 publicat de ANCOM.

Din total, 600 au fost trimiteri poştale interne, reprezentând 91,44% din traficul poştal total, iar 56 de milioane au fost trimiteri poştale internaţionale, reprezentând 8,56% din traficul poştal total.

Primii zece furnizori de volum mare din întreaga piaţă au procesat peste 631 de milioane de trimiteri (96,05%), iar restul furnizorilor aproape 26 de milioane de trimiteri (3,95%).

Aproximativ 74% au fost scrisori (487 de milioane), 19% colete (127 de milioane), 1,8% trimiteri Express (12 milioane), restul de aproximativ 5% fiind trimiteri tip publicitate prin poştă (22 milioane), mandate poştale (aproximativ 8 milioane), respectiv corespondenţă şi imprimate de peste 2 kg (1 milion).

Evoluţia comerţului electronic a fost unul dintre factorii care au determinat creşteri ale traficului de colete atât la nivel naţional (+70%, la 74 de milioane), cât şi către destinaţii internaţionale (+395%, de la 6 milioane la 32 de milioane colete). Per total, numărul de trimiteri internaţionale a crescut cu 85%, atingând valoarea de 56 de milioane.

Statistic, în România sunt în medie 33,75 de trimiteri poştale pentru fiecare locuitor, creşterea fiind de aproape 6,30% faţă de 2014.

În total anul trecut au fost înregistrate 302.236 de reclamaţii privind serviciile poştale, din care 16% s-au dovedit a fi întemeiate. Dintre acestea, 21.660 de reclamaţii au fost soluţionate prin despăgubiri de 4,73 milioane lei.

Raportând numărul total de trimiteri poştale la numărul de reclamaţii primite, se observă că a existat o reclamaţie la 2.175 de trimiteri poştale, o reclamaţie întemeiată la 13.425 de trimiteri poştale şi că, în medie, din aproximativ opt reclamaţii întemeiate, trei s-au soluţionat prin acordarea de despăgubiri.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO