Biroul de Credit, instituţie care colectează date despre împrumuturile persoanelor fizice, a eliberat în perioada ianuarie-septembrie 7,8 milioane de rapoarte la cererea băncilor de a afla informaţii despre clienţii proprii şi potenţiali, în creştere cu 11% faţă de acelaşi interval de anul trecut. Practic, numărul rapoartelor este mai mare cu circa 200.000 comparativ cu nivelul atins pe parcursul întregului an 2012.
"Şi în 2013, ca şi în ceilalţi ani de funcţionare a Biroului de Credit, evoluţia cererii de credit a fost oscilantă. Cea mai consistentă lună în acest sens a fost octombrie (peste 10% faţă de media lunară din 2013), dar acelaşi fapt este valabil şi pentru octombrie 2012. De aceea, nu pot să trag o concluzie clară cu privire la motive. Pot fi şi măsurile BNR (reluarea ciclului de relaxare monetară - n. red.), poate fi şi un comportament postconcediu al populaţiei", comentează Şerban Epure, directorul general al Biroului de Credit.
Dintre rapoartele eliberate de instituţie 5,2 milioane au fost rapoarte de verificare a clienţilor potenţiali, fiind în creştere cu 400.000 faţă de perioada corespunzătoare din 2012.
Situaţia fiecărui client este verificată de bănci în procesul de analiză a dosarului de credit, astfel că cele 5 milioane de rapoarte solicitate de bănci pentru a afla informaţii despre clienţii noi reflectă îndeaproape numărul cererilor de finanţare.