ZF 24

Bergenbier a pierdut contractul cu nationala, dar a semnat un acord de promovare cu Chivu

20.01.2009, 12:31 34

Bergenbier, brand detinut de cel de-al treilea jucator de pe piata berii, InBev Romania, care a pierdut recent contractul de sponsorizare al echipei nationale de fotbal in favoarea competitorului Ursus, va fi promovat de Cristi Chivu, capitanul nationalei, incepand din acest an.

"Bergenbier va continua sa fie sustinatorul sportului rege, dar nu printr-un parteneriat cu Federatia Romana de Fotbal", au declarat reprezentantii InBev Romania.

Dupa zece ani in care a fost sponsorul echipei nationale de fotbal, Bergenbier a semnat, in decembrie 2008, un parteneriat cu Cristian Chivu, capitanul echipei nationale de fotbal a Romaniei, prin care acesta devine imaginea Bergenbier. Tot de la inceputul acestui an, echipa nationalei de fotbal va fi sponsorizata de un alt brand de bere, Ursus, dupa ce brandul Ursus Breweries a incheiat cu echipa nationala de fotbal un contract de sponsorizare de 6 milioane de euro pentru urmatorii patru ani, de trei ori mai mare decat cel pe care l-a avut Bergenbier.

Nu este insa pentru prima data cand Chivu decide sa devina imaginea unui brand competitor celui care sponsorizeaza echipa nationala de fotbal. In urma cu doar cativa ani, Chivu a fost imaginea Coca-Cola, in conditiile in care echipa nationala de fotbal a fost si este in continuare sponsorizata de Pepsi, principalul competitor al Coca-Cola.

Reprezentantii InBev Romania nu au dorit sa dezvaluie valoarea acestui contract si nici durata pe care acesta a fost incheiat, motivand ca detaliile acestui contract sunt confidentiale.

Bergenbier a fost cel de-al doilea cel mai vandut brand de bere din retail in 2008, dupa brandul Timisoreana (detinut de Ursus Breweries), in timp ce vanzarile in volum din restaurante, hoteluri si terase l-au plasat pe locul patru in segmentul HoReCa, dupa Timisoreana, Ursus (Ursus Breweries) si Golden Brau (Heineken Romania), potrivit agentiei de cercetare a pietei Nielsen.

Politica de comunicare InBev nu permite dezvaluirea cotei de piata a brandului Bergenbier, dar aceasta este estimata de jucatorii pietei berii la peste 10%. Vanzarile Bergenbier au fost estimate, la nivelul anului 2007, la aproximativ 1,9 milioane de hectolitri, respectiv 140 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO