Piaţa de 2,5 miliarde de euro a marilor consumatori de energie pe care se luptă toţi marii furnizori de electricitate va trece anul acesta printr-un nou val de scăderi dictate de consumul redus. Cuvântul de ordine va fi adaptare, în contextul în care cu adevărat acum clientul este rege.
„Cea mai mare provocare pentru anul acesta pentru furnizorii de energie va fi creşterea cantităţilor vândute în condiţiile în care consumul naţional a scăzut, iar concurenţa a crescut“, spune George Voicu, directorul de furnizare al Tinmar Ind, cel mai mare comerciant privat cu energie electrică din România, care şi-a bugetat pentru anul acesta un business de 511 de milioane de euro şi un profit net de 26,2 milioane de euro.
Compania estimează că în 2014 va reuşi să vândă 3 TWh de energie faţă de cei 2,1 TWh comercializaţi anul trecut.
Anul trecut, consumul de energie s-a redus cu 4,5% potrivit datelor Transelectrica. Conform rapoartelor publicate de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE), pe primele opt luni din 2013 consumul de energie pe segmentul concurenţial a fost de 16,27 GWh, în scădere cu 3,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2012.