Cel mai aglomerat mall din România a fost anul trecut Băneasa Shopping City, vizitat în medie de peste 60.000 de oameni pe zi, urmat de AFI Cotroceni, cu câte 53.000 de persoane, şi Iulius Mall Timişoara, cu 42.500 de vizitatori/zi, acesta fiind în prezent singurul mall din capitala Banatului.
Cele mai mari zece malluri din România, cu o suprafaţă închiriabilă de peste 600.000 de metri pătraţi, atrag zilnic în jur de 400.000 de persoane, în timp ce vânzările magazinelor pot fi estimate în 2013 la circa 1,4 miliarde de euro, la o medie de circa 2.200 - 2.300 euro/mp, potrivit unei analize ZF.
Ierarhia de la vârful clasamentului s-a menţinut şi raportat la cifra de afaceri înregistrată de cele trei malluri.
Proiectul din Băneasa a realizat anul trecut afaceri de 41,6 mil. euro, în creştere cu 7% faţă de rezultatul din 2012, o contribuţie de circa 6 milioane de euro la acest rezultat având-o cinematograful Grand Cinema, ale cărui încasări din bilete şi servicii sunt contabilizate în contul aceleiaşi firme.
Magazinele mallului controlat de oamenii de afaceri Gabriel Popoviciu şi Radu Dimofte au avut anul trecut vânzări de 200 de milioane de euro fără a lua în calcul cifra de afaceri a magazinelor Carrefour sau Ikea, aceste companii având în proprietate spaţiile din Băneasa, astfel că nu raportează vânzările către reprezentanţii Băneasa Developments.